Beany chce podporovat zdravý dětský sport

pondělí, 16. ledna 2017, 12:05 Marketing MediaGuru

Na trh vstoupila nová česká značka sportovního vybavení pro děti Beany.

Před koncem loňského roku vstoupila na trh nová česká značka sportovního vybavení pro děti. Stojí za ní sportovní nadšenec a donedávna majitel značky Westige Roman Blažek, který teď pod hlavičkou Beany nabízí malým sportovcům snowboardy, sjezdové lyže, kola nebo spacáky. „Nápad vytvořit novou značku dětského sportovního vybavení vzešel z rodinné potřeby. Doma mám dvě děti ve věku 8 a 11 let a sehnat pro ně vhodný snowboard bylo takřka nemožné,“ popisuje původ svého nápadu Roman Blažek.

Svými produkty cílí Beany na děti od 2 do 15 let. „Základem je pro nás kvalitní produkt, který je speciálně vyrobený pro děti, aby jej mohly správně ovládat a sportovaly pokud možno zdravě  – snowboard pro ně nesmí být moc tvrdý, kolo zase příliš těžké. Zároveň se snažíme nabídnout kvalitu za přijatelnou cenu, která rodiče motivuje ke koupi, a pěkný dětský design, který se bude líbit dětem,“ vysvětluje Blažek.

Česká značka, mezinárodní design i výroba

S výrobou sportovního vybavení má Blažek téměř 20 let zkušeností. Společnost sídlí sice ve Vrchlabí, ale většinou vyrábí v Číně, kde Roman Blažek začínal na počátku tisíciletí ještě se svou značku Westige. „Tamní továrnu jsem vlastně učil, jak snowboardy správně vyrábět. Dnes je to jedna z největších fabrika na světě, která dělá pro velké brandy, ale s námi spolupracují i nadále rádi. Jde téměř o přátelské vazby. Pro Beany nám umožní první poslední. Od jednoho designu musíte mít obvykle tisíc prken, nám jich vyrobí třeba jen deset a díky tomu můžeme mnohé věci zkoušet, vymýšlet a hrát si,“ říká. Kromě snowboardů a lyží je do Číny alokována také výroba dětských spacáků, které se v designu inspirují zvířaty – například žirafí spacák pracuje s motivem charakteristické srsti i růžky. Dětská kola pro změnu vznikají na Filipínách. Již nyní má Beany v portfoliu cross-country kola, určená pro děti sportovních rodičů, a tzv. city bikes neboli městská bezúdržbová kola, jejichž základem je pěkný design. „Chystáme ale i free-ridové kolo, a také dětskou silničku. Rovněž uvažujeme nad možnostmi spojit silniční kolo s cyklokrosovým kolem, u kterého by se jen měnila kola,“ prozrazuje Roman Blažek.

Ukázka snowboardů Beany Ukázka snowboardů značky Beany

Na designu značka spolupracuje s tuzemskými i zahraničními studii z USA, Švýcarska nebo Francie. Rovněž vrámci plánovaných eventů chce vyhlásit soutěž o nejlepší design pro snowboard a zapojit tak malé ridery do kreativní tvorby.

Základem pro marketing jsou dětští ambasadoři

Pro svůj vstup na trh zvolila Beany cestu spolupráce s dětskými ambasadory a profesionálními sportovci. Zatímco sportovci, mezi něž se řadí MTB jezdec Michal Maroši, freestylová snowboardistka Jana Čechová se podílejí na vývoji produktu a eventech, dětští ambasadoři výrobky především testují. Tým sestavený z osmi dětí zkouší snowboardy, lyže i kola a zároveň tvoří obsah pro sociální sítě.

Roman Blažek s týmem dětských ambasadorů Roman Blažek s týmem dětských ambasadorů Beany

Beany letos plánuje pro děti také několik sportovních kempů, zaměřených na snowboard, lyže nebo kola, kde si budou účastníci moci nejen vyzkoušet vybavení, ale dostanou od profesionálů rady k základnímu ježdění i skokům či jízdě na zábradlí. Kromě toho chce být Beany přítomen na různých sportovních eventech projektů pro děti, jako je například Kroužky.cz, Sporťáček.cz.

V mediálním mixu se soustředí především na sociální sítě a PR. „Na sociálních sítích komunikujeme příběhy ,našich‘ dětí, v PR nás zajímá mix titulů, snahou je podílet se na tvorbě článků o problematice dětského sportu a vybavení. Důležité jsou pro nás oborové tituly, které pravidelně testují sportovní vybavení, marketingové a ekonomické tituly, kde chceme prezentovat filosofii naší značky, a nakonec lifestyle s produktovými tipy,“ přibližuje za marketingový tým Jan Kolář. „Nicméně i tak věříme, že nejlépe funguje tzv. šeptanda, doporučení od známých,“ doplňuje Roman Blažek.

Prodejce musí být partner

Při budování značky si Roman Blažek dává záležet také výběru prodejců. Prozatím je Beany k dostání v dvacítce obchodů po celé republice, zastoupení má i na Slovensku, o vlastní brandované prodejně však neuvažuje. „Vybíráme si prodejce, kteří jsou pro nás partnery a které jejich práce baví. Zajímá nás, jak obchod vypadá, zda má e-shop, zda dodržuje ceny a jestli je jeho personál schopný zákazníkům erudovaně poradit,“ popisuje. Při prodeji se chce vyvarovat především předčasným slevám. „Nechceme vytvářet na prodejce zbytečný tlak. Dnes je obvyklé, že se jde u lyží a snowboardů od začátku ledna do slev, a přitom sezóna ani nezačala. My bychom chtěli držet ceny do konce února, prodejcům dáme 60% marže a nebudeme je nutit, aby vše vyprodali během jedné sezóny. Pokud se nějaký design osvědčí, hodláme ho držet i tři sezóny,“ dodává Blažek.

Výběr prodejců jde ruku v ruce s péčí o prodejní servis. Od nového roku dává Beany prostřednictvím svých prodejců (dle specifikované metodiky) k zakoupenému produktu dárek v podobě dětské knížky ZUličníci fotografa a sportovce Matěje Derecka Harda. Dále plánuje spolupráci s Fakultou tělesné výchovy a sportu UK a k vybranému zboží chce poskytovat možnost diagnostiky ve sportovních laboratořích této fakulty, kde je možné analyzovat tělesné složení, zjistit funkční schopnosti a posoudit připravenost k pohybovému (sportovnímu) výkonu daného  dítěte. „Samozřejmě si uvědomujeme, že je to především pro děti nadšených rodičů, nicméně problémy s nesourodě vyvinutou svalovou hmotou jsou dnes až moc časté. Naším cílem je podporovat zdravý pohyb, a to nejen vhodným vybavením, ale i radami a pomocí s identifikací talentu na ten který sport. Chceme přispět k tomu, aby děti svému tělu neubližovaly, vyhnuly se zlozvykům a přistupovaly ke sportu s radami odborníků,“ dodává Jan Kolář.

Letošní rok bude pro Beany v mnoha ohledech zkušební. Plánuje sbírat zpětnou vazbu jak od svých ambasadorů, tak i prodejců a vše zapracovávat. „Neomezujeme se ale jen na český trh. Chceme se postupně dostat do střední a východní Evropy, a potom uvidíme co západní trhy. Už nyní evidujeme zájem z Litvy, Velké Británie a Nizozemí. Nechceme však růst za každou cenu. Máme tu výhodu, že máme čas i finanční prostředky a můžeme si se vším vyhrát,“ uzavírá Roman Blažek.

Roman Blažek, zakladatel a majitel značky Beany

S vlastním podnikáním začal v roce 2000, kdy založil svou společnost AR Sport Snowboards, provozující projekt Snowboards.cz. Ve Vrchlabí tehdy otevřel první kamennou prodejnu, ke které následně připojil e-shop. O tři roky později se rozhodl vyrábět snowboardy pod vlastní značkou Westige, kterou nabízel i v zahraničí. V roce 2014 do společnosti investičně vstoupil E-commerce Holding skupiny Rockaway, který loni odkoupil i zbývající podíl a stal se jediným vlastníkem. Nyní se Roman Blažek plně věnuje rozvoji své nové značky Beany.

-stk-