Jak PR, digitál a rádio "vrátily" Šilhánovou na E2

čtvrtek, 19. ledna 2017, 13:35 Internet & Mobil, PR, Rádio MediaGuru

Případová studie stanice Evropa 2 o propojení rádia a digitálu k PR komunikaci.

Evropa 2 se jako nejposlouchanější rádio pro mladé s ohledem na cílovou skupinu svých posluchačů snaží vymýšlet obsah, který lze následně využívat také v rámci content marketingu na sociálních sítích, webu a pro PR aktivity. Case study zaměřená na dvě témata – hubnutí Patrika Hezuckého a návrat Lucie Šilhánové do vysílání Evropy 2 – ukazuje synergický efekt rádia právě s těmito nosiči informací.

Konec roku 2016 byl na stanici Evropa 2, která patří do sítě multimediálního domu Lagardere Active ČR, komunikačně silný. Pro marketing a PR byla původně plánována tři velká témata: charitativní projekt Evropa 2 srdcem, vánoční hymna Evropy 2 a hubnutí moderátora Patrika Hezuckého.

Ve vysílání Ranní show Evropy 2 pak ale velmi spontánně vznikl další komunikovatelný obsah. Moderátoři Leoš Mareš a Patrik Hezucký otevřeli atraktivní téma v podobě motivační sázky s prezidentem společnosti Lagardere Active ČR Michelem Fleischmannem. Fleischmann v živém vysílání Hezuckému slíbil, že pokud moderátor zhubne na stanovenou váhu, může si cokoliv přát a vedení rádia mu to splní. Během týdenní on-air i online kampaně posluchači a fanoušci Evropy 2 posílali tipy na to, co by si měl Hezucký přát. V jejich reakcích se objevoval nejčastěji požadavek na návrat zprávařky Lucie Šilhánové na Evropu 2.

Na tomto případu lze demonstrovat, jak velkou sílu má zajímavý a zábavný obsah, když se pro jeho šíření zvolí tři cesty – rádio, digitální a PR aktivity.

Ačkoliv téma vzniklo spontánně, nabídlo vhodnou příležitost pro propojení obsahu z vysílání do digitálního prostředí a pro PR aktivity rádia. Cílem v tomto případě byla pozitivní komunikace kolem případného návratu moderátorky, což v podstatě znamenalo zajistit, aby celou záležitost média vnímala jako samozřejmý a přirozený comeback. Tedy, aby se lidé i novináři minimálně vraceli k minulým kauzám (odchod Šilhánové v roce 2014, pozn. red.), a aby programová změna byla vnímána co možná nejpozitivněji. Jako cesta se nabídlo právě téma hubnutí moderátora Patrika Hezuckého. Obsah, jenž v rámci tématu vznikl, byl postaven na emocích, které umí rádio dobře přenést na posluchače a následně ho aktivovat. Důkazem jsou stovky děkovných reakcí, tipů na hubnutí i motivačních výzev v duchu „vydrž Patriku“, které do rádia moderátorovi přišly. Lidé každý den poslouchali rádio, sledovali web a sociální sítě, kde se Hezucký pravidelně vážil.

Výsledek: Desítky pozitivních PR výstupů, desetitisíce likes, stovky sdílení a více než půlmilionu zhlédnutí.

Evropu 2 poslouchá denně 872 tisíc posluchačů a týdně dokonce více než 1,5 milionů posluchačů. Všechny tyto posluchače nemohlo čtyřtýdenní téma minout. Navíc byla natočena pro Facebook ještě dvě nativní videa, jež souvisela tematicky s hubnutím Patrika Hezuckého a návratem Lucie Šilhánové. Jejich dosah byl až 1 milion uživatelů, videa získala dohromady více než 4 tisíce likes a dohromady vygenerovala téměř 250 tisíc zhlédnutí. Po nich následoval ještě vánoční live stream z vysílání Ranní show Evropy 2 na Facebooku. Ten zasáhl dokonce 1,1 milionů uživatelů této sociální sítě a získal 7200 likes. Jako doplněk zvolil digitální tým ještě článek na Facebook s fotografií Lucie Šilhánové (dosah 650 tisíc uživatelů, 4400 likes) a také jeden video post na sociální síti Instagram (13 tisíc zobrazení). Kampaň byla zakončena 9. 1. 2017, kdy Lucie Šilhánová oficiálně nastoupila na pozici zprávařky Evropy 2. Video z prvního vysílání mělo na Facebooku Evropy 2 a Ranní show dosah přes 592 000 uživatelů, dvě fotografie pak přes 20 700 likes a dosah téměř 1 milion uživatelů.

Všechny digitální aktivity pomohly k ještě větší aktivaci fanoušků a posluchačů. Z pohledu PR byla celá akce také zajímavá, protože v době vánočních svátků, tedy často pro média slabším období, měli novináři čtenářsky, divácky a posluchačsky zajímavé téma.

Zmiňovaná obsahová aktivita měla přidanou hodnotu i pro některé obchodní partnery a klienty multimediálního domu Lagardere Active ČR. Tyto společnosti totiž nenásilnou formou využily tématu hubnutí a staly se v rámci speciálních operací i vhodně umístěných rádiových spotů alespoň na nějaký čas přirozenou součástí aktivit rádia Evropa 2.

Autorka textu: Zuzana Nevoralová, PR manager, tisková mluvčí, Lagardere Active ČR

Zuzana Nevoralová
Zuzana Nevoralová