Češi tráví s online médii již více času než s tradičními

pondělí, 13. února 2017, 10:45 Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Stále více činností Čechů je přenášeno do online prostoru, ukazuje studie Connected Life.

Češi jsou stále více online. Každý Čech vlastní průměrně 2,8 připojených zařízení a online aktivitami tráví týdně 10,2 hodin. Nejvíce času se pohybuje na PC (54 %), poté na mobilním telefonu (38 %) a na tabletu (8 %). Digitálním médiím věnuje dnes už více času (56 %) než médiím tradičním. Vyplývá to z aktuální studie Connected Life agentury Kantar TNS, kterou na letošním Retail Summitu prezentovala Petra Průšová, CEO Kantar Insights.

Neustálé připojení na internet způsobuje, že stále více činností se přesouvá do online prostoru. V poslední době výrazně roste posílání zpráv přes chatovací platformy, činnost na sociálních sítích, internet banking a také hraní na konzolích.

connectedlife

Silné postavení má mezi činnostmi na internetu také nakupování. Celkově e-commerce roste, nicméně ne ve všech kategoriích stejně. Jak ukázala studie společnosti Acomware, mezi nejrychleji rostoucí segmenty se řadí jídlo a nápoje, oblečení a móda, dětské zboží a dům a zahrada. Většina původně kamenných firem dnes provozuje i e-shop (73 %). V celkem sedmi segmentech na internetu prodávají své zboží všichni největší obchodníci. Nově jde o sport a krásu a zdraví, již dříve to stejné platilo pro knihy, hračky, koberce, zverimex a vybavení do koupelen.

Jaké kamenné firmy provozují vlastní e-shop?

Zdroj: Acomware
Zdroj: Acomware

V oblasti e-commerce by se dnes podle Průšové měly firmy snažit překonat třecí plochy a vyřešit problémy s bezpečností plateb, šíří nabídky a rychlostí doručení, na které českým zákazníkům obzvlášť záleží.  Čas se stává důležitým faktorem také při samotném nakupování. Čím rychleji zákazník nákup provede, tím více toho totiž koupí. Proto se e-shopům vyplatí funkce na zakládání nákupních seznamů, objednávky v jednom kroku či zavádění nových technologií, například objednávání hlasem.

V online prostředí by však značky neměly působit odlišně než v offline. „Úroveň zákaznického servisu se mnohdy liší, ale důležité je, že zákazník vždy vidí jen jednu značku. Proto by měla na všech platformách přinášet jednotnou zkušenost,“ popsala Petra Průšová.

Konzistence napříč kanály však představuje jen jeden z trendů, kterým by se značky měly řídit. Měly by segmentovat své spotřebitele podle připojení, oslovovat je přes sociální média a vybrat ve správný čas správní kanál, nabídnout relevantní obsah a uvědomit si, že v různých cílových skupinách existují různé sféry vlivu, u mladých se jejich zájem přesouvá kupříkladu k youtuberům.

-stk-