Instagram zpřístupňuje karuselový formát všem

sobota, 25. února 2017, 08:25 Internet & Mobil MediaGuru

Možnost vložit do příspěvku několik fotografií naráz se už na Instagramu neomezuje jen na reklamu.

Instagramový příspěvek toho může sdělit více než dosud. Posty se nově mohou skládat až z deseti fotek či videí, mezi nimiž lze snadno "listovat" jako v prezentaci. Instagram v současnosti uvádí do ostrého provozu formát, který začal testovat před několika týdny a doposud jej vyhrazoval jen pro sponzorovaný obsah. Možností jeho využití nicméně existuje značné množství. Kromě inzerce, kdy si uživatel prostřednictvím karuselové reklamy fakticky prohlíží katalog zboží, je vhodný například pro různé návody či rovnou kuchařky, jak připomíná server Marketingland.com. Sám Instagram na svém blogu zdůrazňuje, že řečené miniprezentace uživatelům v první řadě mírní dilema, jakou fotku vybrat a nahrát. "S naším updatem už nemusíte z okamžiku, který si chcete zapamatovat, vybírat jen ten jediný dokonalý snímek či videoklip," uvádí firma. Novinku už využila zpravodajská média, například sportovní kanál ESPN zveřejnil příspěvek s několika klipy z odehraných utkání basketbalové NBA.

Swipe to watch through the top 10 plays of the first half of the NBA season.

Příspěvek sdílený SportsCenter (@sportscenter),

Do příspěvků nicméně nelze zahrnout širokoúhlé fotografie ani vertikální videa, jak připomíná zmiňovaný Marketingland. Web zároveň upozornil na podobnost s nedávno spuštěnou funkcí Stories. Ta umožňuje seskládat improvizované foto(video)album, jenž po 24 hodinách automaticky zmizí. Na rozdíl od karuselových příspěvků se ovšem stories nezobrazují přímo v kanálu příspěvků, ale v listě s ikonkami přátel. Naopak na standardní posty, které v sobě obsahují vícero multimediálních prvků, upozorňuje speciální ikonka.

Ačkoliv jde ale o update zaměřený na tzv. běžné uživatele, neznamená to, že by hypoteticky nemohl přinést nové možnosti také v oblasti marketingu. Nabízejí se zejména v oblasti sebeprezentace značek a spolupráce s influencery. Již nyní si podle serveru Adweek s odkazem na studii portálu Influence.com vlivný jedinec s více než 100 tisíci fanoušky účtuje od firem kolem 800 dolarů za příspěvek. Jenže jak Adweek upozorňuje, bylo by chybou brát uvedenou sumu jako referenční bod. Průměrná výše honoráře totiž dosahuje 300 dolarů a může se ještě významně lišit v závislosti na dalších faktorech.

Nejpopulárnější a nejlukrativnější instagramové účty obecně patří osobnostem ze světa modelingu, naopak obsah zaměřený na fitness, ač dokáže přitáhnout velkou pozornost a mnoho reakcí ze strany fanoušků, je pro marketéry zajímavější o něco méně. A pokud mají uživatelé pod tisíc fanoušků, stěží dosáhnou na označení "influencer" a na honorář převyšující sto dolarů. Karuselový formát jim však dává šance, jak vyniknout a zaujmout více lidí. Také z toho důvodu lze předpokládat, že karuselové příspěvky obchodní model marketingové spolupráce s influencery ještě obohatí.

Multiple Photos and Videos in One Post on Instagram from Instagram on

 -jav-