Mileniálové věnují 25 % času prohlížení webu

středa, 22. února 2017, 08:35 Internet & Mobil, Rádio, TV, Výzkum MediaGuru

Jak se liší mediální chování generace mileniálů od střední generace, ukazuje následující zjištění.

O pět procentních bodů větší podíl času stráveného na jednotlivých mediatypech věnují millenials (mileniálové) ve srovnání se střední generací prohlížení webových stránek, naopak o pět procentních bodů menší podíl času tráví mladší generace poslechem rádií. Televiznímu vysílání věnují millennials přibližně stejný podíl času jako starší generace. Vyplývá to z výsledků projektu adMeter 1000 realizovaném firmou Median od září 2015.

Srovnání zjišťovalo rozdíly mezi mediální konzumací mladé generace tzv. millennials (rok narození mezi 1986-1995) a střední generace (rok narození 1965-1985) v roce 2016. Celkově tráví denně millennials v průměru 5,2 hodiny sledováním televize, rádií a webových stránek, což je o téměř 20 % méně než střední generace s 6,5 hodiny mediální konzumace. Tento rozdíl je daný zejména dobou strávenou sledováním televize a poslechem rozhlasu.

Z následujícího grafu zpracovaného systémem Kiwi, který srovnává mediální konzumaci jednotlivých generací, vyplývá, že střední i mladší generace tráví polovinu času stráveného s médii sledováním televize. Millennials tráví o pět procentních bodů větší podíl času stráveného s médii na webových stránkách a naopak o pět procentních bodů menší podíl poslechem rádií.

Mladší generace millennials vykazuje o něco menší tendenci využívat tzv. multiscreening, tj. sledovat současně televizi a internet nebo rádio a internet. Do budoucna bude zajímavé sledovat, zda současná generace millennials bude měnit v průběhu životního cyklu své mediální chování tak, že se přiblíží chování současné střední generace, nebo zda se rozdíly v mediálním chování ukážou jako trvalé.

Zdroj: Median
Zdroj: Median

-mav-