R2B2 propojí programatickou reklamu v onlinu a TV

úterý, 21. února 2017, 07:00 Internet & Mobil MediaGuru

Společnost R2B2 posouvá možnosti oslovení přes automatizovaný aukční prodej reklamy.

Společnost R2B2 představila nový přístup k programatickému nákupu reklamního prostoru pod názvem R2B2 Multiscreen. Propojuje více než 10 milionů obrazovek z České republiky. Nabízí tím možnost oslovení 90 % online populace a téměř 2 milionů televizních diváků.

„Zadavatelům se tím otevřely nové možnosti. Nyní mohou pomocí jediné platformy inzerovat na všech velikostech obrazovek. Je to neokoukané a interaktivní,“ řekl Martin Čelikovský, jednatel R2B2.

R2B2 Multiscreen má být odpovědí na všeobecnou poptávku po univerzálním způsobu inzerce v digitální éře, ve které podle studie společnosti Google probíhá už 90 % mediální konzumace právě přes obrazovky. „Významní vydavatelé a televizní stanice s námi spoluvytvářejí jednotný reklamní ekosystém. Také se ve velké míře věnujeme standardizacím, což sice znamená delší počáteční fázi, ale v budoucnu se tato investice vrátí v podobě vysokého komfortu pro zadavatele,“ uvedl František Bauma, vedoucí vývoje produktu R2B2.

Systém využívá aukčního modelu, průběh kampaní je možné sledovat od začátku a průběžně je optimalizovat manuálně i automaticky.

„Tyto reklamy jsou na televizní obrazovce něco zcela nového a výsledky ukazují, že skvěle získávají diváckou pozornost. Díky standardu HbbTV, na kterém jsou založeny, dokážeme do televize dostat interaktivitu, měření a další výhody,“ přiblížil Lukáš Hnilička, CEO společnosti Hybrid, která zajišťuje televizní součást systému.

R2B2 Multiscreen je dostupné přes nákupní platformu Adform, kterou už pro nákup reklamy na všech typech obrazovek využívají někteří významní zadavatelé, mezi nimi např. KKCG, Vodafone, Hornbach, Česká spořitelna, KFC či Jobs.cz.

„Pomocí jedné nákupní platformy si klienti nastaví kampaň a nakoupí reklamní prostor hned na několika zařízeních současně (někde banner nebo nativní reklamu, jinde video, branding či interaktivní formát v TV). Díky cross-device řešení má klient získat přehled o unikátním zásahu, může kontrolovat celkový capping (frekvence / počet zobrazení na uživatele) a výdej přizpůsobovat konkrétnímu uživateli. Technologie je tedy na další rozvoj automatizace plánování a obchodování připravena, ale pro úspěch multiscreenových kampaní je důležité, aby zadavatelé a kreativní agentury reflektovali nové možnosti již v začátcích, při plánování konceptu a strategie kampaní,“ uvedla Zuzana Neupauerová, Platform Solutions Manager společnosti Adform.

„Je to poprvé, kdy v České republice vznikla inzertní síť s tak velkým zásahem a takovým spektrem možností. Všichni předpokládáme, že penetrace připojených obrazovek nadále poroste. Naprostá většina nových modelů televizí již má funkci HbbTV. Připojený telefon, tablet a počítač je prakticky samozřejmostí. Kromě toho nás brzy neminou ani další připojené obrazovky v dopravních prostředcích, v nákupních centrech a nebo třeba v hodinkách. Obchodní hodnota, kterou reklamní automatizace přinášejí, také díky tomu roste každým dnem,“ odhaduje budoucnost Martin Čelikovský.

-mav-