Gatorade chce vybudovat kategorii sportovních nápojů

úterý, 25. dubna 2017, 07:00 Marketing MediaGuru

Gatorade posiluje na českém trhu své marketingové aktivity, jde jí o budování celé kategorie.

V letošním roce posiluje sportovní nápoj Gatorade na tuzemském trhu své marketingové aktivity. Značka z portfolia společnosti PepsiCo již v březnu oznámila své partnerství s běžeckým seriálem RunCzech, její plány jsou však i na poli profesionálního sportu či vědeckého výzkumu. „Nechceme budovat jen značku, jde nám o budování celé kategorie sportovních nápojů. Sázíme přitom především na edukaci, chceme vysvětlovat rozdíly mezi sportovním a energetickým nápojem či mezi isotonickým a hypotonickým,“ vysvětluje Jiří Struk, marketingový manažer nových značek společnosti PepsiCo ČR a SR. 

Značka Gatorade vznikla v roce 1965 v USA. Tehdy výzkumný tým Floridské univerzity vyvinul nápoj, který měl sportovcům rychle doplnit tekutiny, zabránit dehydrataci a problémům z přehřátí organismu. Otestován byl na týmu amerického fotbalu Florida Gators, od kterého byl následně i odvozen i název značky, a od té doby se mu na americkém trhu daří. V roce 1985 zakládá  výzkumné centrum Gatorade Sport Science Institut, v němž ve spolupráci s vrcholovými sportovci testuje a zdokonaluje složení svých nápojů. Spojuje se nejen s americkým fotbalem, ale také s basketbalem, tenisem a atletikou. V Evropě je Česká republika pilotní zemí, kde se bude značka snažit výrazněji prosadit. „Pro nás je letošní rok rokem nula. Se sportovními nápoji zde není příliš velká zkušenost, ale počítáme s tím, že Češi jsou do sportu blázni,“ popisuje Jiří Struk.

Gatorade je na českém trhu v nabídce hlavních retailových řetězců, s výjimkou diskontů, na čerpacích stanicích a ve fitness centrech. Produktově jsou zde zastoupeny pouze produkty z řady Hydration (Hydratace), a to buď ve formě nápojů v PET lahvích se čtyřmi příchutěmi (pomeranč, citron, maliny a černý rybíz), nebo prášku. „O uvedení dalších řad, které jsou běžně dostupné v Americe, zatím neuvažujeme,“ dodává Jiří Struk.

Nápoje Gatorade se čtyřmi příchutěmi: malina, citrón, černý rybíz a pomeranč
Nápoje Gatorade se čtyřmi příchutěmi: malina, citrón, černý rybíz a pomeranč

Své tuzemské aktivity soustředí značka na již zmíněnou běžeckou sérii RunCzech. Přítomna bude na jejích běžeckých závodech, v online se zaměří na komunikaci na sociálních sítích. „Zajímají nás primárně spotřebitelé, kteří umí včas zaklapnout počítač a jít sportovat,“ nastiňuje cílovou skupinu Josef Neumann, šéf společnosti PepsiCo v České republice, na Slovensku a v Pobaltí. Zároveň se značka spojuje s mladými sportovci, jako je Jana Novotná, David Pártl či Jan Kuf, kteří by značce měli pomoci s dosahem v online prostředí. Kromě toho připravuje i spolupráci na vědeckém poli, která by se měla promítnout do propojení s již zmíněným Gatorade Sport Science Institutem a možnou úpravou nápojů.

-stk-