Hrubé mediální investice ve čtvrtletí vyšší o 11 %

úterý, 18. dubna 2017, 07:00 Reklama MediaGuru

V prvním čtvrtletí roku pokračoval růst reklamních investic, ukazuje monitoring inzerce.

I ve třetím letošním měsíci mely podle monitoringu Nielsen Admosphere pokračovat v růstovém trendu investice směřované do nákupu reklamního prostoru v médiích. Březnový meziroční nárůst je podle hrubých monitorovaných cen na úrovni 10 %. Nejrychlejším růstem se mají ve srovnání s loňským březnem zvyšovat investice do televizní a také do rádiové reklamy.

Také za první letošní čtvrtletí je celkově ve znamení hrubého navýšení reklamních investic, a to na úrovni 11 %. Dvouciferný nárůst dosahuje televizní reklama, což potvrzuje i nárůst doručených reklamních TRP v prvním čtvrtletí 2017 (více zde). K desetiprocentnímu navýšení se ve čtvrtletí přiblížila podle monitoringu i rádiová reklama.

Ceníková cena reklamního prostoru, březen 2017

investice-brezen-2017

Ceníková cena reklamního prostoru, leden-březen/2017

investice-2017

Zdroj: Nielsen Admosphere

Monitoring mediálních investic ale není vyjádřením reálných investic, které byly do médií vloženy. Jde spíše o ukazatel trendu, nepostihuje totiž slevy ani barterová plnění.

-mav-