Snapchat měří i návštěvy kamenných prodejen

neděle, 16. dubna 2017, 08:30 Internet & Mobil MediaGuru

Chatovací aplikace počítá, kdo do prodejen dorazil po zhlédnutí reklamy.

Snapchat se může pro mnohé firmy stát zajímavější marketingovou platformou. Zejména řetězce kamenných prodejen, restaurací a fastfoodů by mohly ocenit novou metriku, jež udává, kolik zákazníků přišlo do obchodu v období jednoho týdnu po zhlédnutí jejich reklamy na Snapchatu. Zároveň však firmy musejí brát v potaz mnohá její omezení.

Jak tedy měření funguje? Konverze se započítá pouze tehdy, když se uživatel Snapchatu v podniku do aplikace přihlásí. Neznamená to však, že by statistiky musely výpovědní hodnotu zcela postrádat. Jak nastiňuje například portál Marketingland.com, poměrně běžnou situací je, že uživatelé kontrolují svůj Snapchat při čekání ve frontě či na jídlo. Ostatně nutkavá tendence být neustále on-line či si každé jídlo vyfotit, vedla ke vzniku množství kritických charakteristik mladé generace. Tím by tak funkce s názvem Snap to Store mohla mít přívod vstupních dat zajištěn. Další problém však může nastat s jejich interpretací, statistika totiž nerozlišuje mezi jednotlivými prodejnami. Firma se odvolává na ochranu soukromí uživatelů. I tady se projevuje dříve deklarovaná nechuť šéfa Snapu Evana Spiegela k personalizaci a agresivnějšímu využívání osobních údajů. Se vstupem jeho společnosti na burzu však může postupně nacházet stále více důvodů, proč onu nechuť překonávat. Jedním z nich by mohla být očekávání investorů. Akcie Snapu, mateřské firmy Snapchatu, se totiž nacházejí přibližně čtyři dolary pod cenou, na níž jejich obchodování v březnu začínalo.

O úspěchu Snapu, respektive úspěšné monetizaci Snapchatu, ale v konečném důsledku rozhodnou spíše zadavatelé reklamy než obchodníci s akciemi.Metriku Snap to Store proto doprovází další update, který by měl zvýšit zájem inzerentů o Snapchat. Vylepšení umožňuje zadavatelům preciznější segmentaci spotřebitelů. Přestože tedy firmy nemohou přesně určit, které konkrétní obchody kdo navštívil, marketéři obecně dokáží díky novince Snapchatu rozlišovat, na jaké demografické skupiny reklama zřejmě platí nejvíce, respektive který její formát. Snapchat umí řečené uživatele rozlišit i na základě jejich preferovaného životního stylu podle kategorie typu hráči videoher, fanoušci fotbalu nebo vyznavačky krásy. Později by měli zadavatelé získat také analytický nástroj umožňující srovnání, jak si v lákání zákazníků do kamenných obchodů vedou vůči konkurenci. Možnosti, jak zaujmout konzumenty, navíc mají ještě vzrůst. Snapchat obohatí možnosti cílení o typ lokace, kterou uživatelé preferují – někdo třeba raději chodí do supermarketů, někdo do obchodních domů.

Funkce, které Snapchat zavádí, však nejsou ve světě internetu a sociálních sítí úplně nové. Již s nimi přišel Facebook i Google a jak uvádí Marketingland, Snapchat s Facebookem se začínají co do funkcí stále více prolínat. Zatímco tedy obchodně megaúspěšný Facebook přejímá jednotlivé funkce a prvky Snapchatu, provozovatel chatovací aplikace se naopak inspiruje úspěšným byznys modelem. Vzhledem k tomu, že na rozdíl od společnosti Marka Zuckerberga vstupoval Snap na burzu jako ztrátový podnik, má se Snap od Facebooku jistě mnoho co učit.

-jav-