Distefano: Grand Prix jsme ocenili hrdinství v reklamě

sobota, 27. května 2017, 08:55 Reklama MediaGuru

Reklama už by neměla jen prodávat, ale bít se za lepší svět, myslí si Ricardo Distefano z Heimatu.

„Reklama by se sama o sobě měla stát hrdinou. Dnes už nestačí, aby jen prodávala produkty, musí se také zasadit za lepší svět,“ domnívá se Ricardo Distefano, kreativec z německé agentury Heimat, která má ve svém portfoliu mimo jiné hobby market Hornbach. „Je smutné, pokud agentury vytvářejí falešné kampaně jen kvůli tomu, aby si potom šly na pódium pro cenu. Hodnotu má podle mě jen skutečná práce pro skutečné klienty,“ dodává.

Na letošním festivalu PIAF předsedal Ricardo Distefano porotě, jež udělila Grand Prix kampani „Sea Hero Quest", s níž pomáhá mobilní operátor T-Mobile sbírat potřebná data pro výzkum stařecké demence. „O Grand Prix jsme dlouze diskutovali. Rozhodovali jsme se mezi ,Sea Hero Quest' a kampaní ,Dot. The First Braille Smartwatch’, která vytvořila chytré hodinky pro slepce. U ní se však jedná spíše o vizi, než hotovou kampaň,“ vysvětluje Ricardo s tím, že obě kampaně přitom splňovaly ono potřebné hrdinství.

„Osobně se mi však nejvíc líbila slovenská kampaň ,The Digital Iron Curtain’ od agentury Triad Advertising, která velmi dobře mladým lidem připomínala význam 17. listopadu. Když chtěli na mobilním telefonu navštívit stránky s jinou než slovenskou doménou, přístup byl zablokován stejně jako dříve byl znemožněn přechod přes hranice,“ říká Ricardo.

Z českých prací, které získaly celkem pět ocenění ho zaujala kampaň pivní značky Pardál k Mezinárodnímu dni venkovských žen, pod kterou je podepsána agentura Kaspen/Jung von Matt. Ta se u příležitosti oficiálního svátku, který je zapsán i na seznamu OSN, snaží vrátit ženám jeden den v životě, kdy je při obvyklých pracovních povinnostech zastoupí jejich muži. Design plakátů přitom vychází z vizuálního stylu socialistického realismu.

pardal

Na letošním PIAFu si Ricardova domovská agentura odnesla také nejvíce cen, a to za práci pro  firmy Hornbach či Otto. „Naší prací se opravdu snažíme nějakým způsobem přispět k dobru na světě. Velkou radost mám z kampaně, kterou se nám s Hornbachem podařilo vytvořit na Benátském bienále, kde je jakákoliv reklama zakázána,“ hodnotí kampaň „Project Germany“, v níž byl německý pavilon přestavěn tak, aby potvrdil otevřenost německé politiky.

-stk-