Rencar ve sporu s DPP nepřenechá žádné plochy

rencar_bus
Rencar tvrdí, že nadále pokračuje v prodeji reklamních ploch v pražské MHD.

Společnost Rencar nevidí důvod, aby v aktuálním sporu s pražským dopravním podnikem (DPP) přepustila některé reklamní plochy. V reakci na nové rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 9 to uvedl mediální zástupce Rencaru Michal Štefl. „Není k tomu jediný důvod. Společnost Rencar platí DPP roční fix za možnost prodávat reklamní plochy v jeho majetku. Tento fix je vyplácen bez ohledu na to, zda dojde k pronájmu jakékoli plochy, či nikoli,“ zdůvodnil. Dodal zároveň, že Rencar pokračuje v prodeji reklamních ploch v majetku DPP a že je připraven s vedením DPP jednat, pokud o to bude mít zájem.

Obvodní soud pro Prahu 9 vydal na začátku května předběžné opatření, kterým zakázal DPP pronajmout reklamní plochy na autobusech MHD firmě BigBoard. DPP loni vypsal soutěž na nového provozovatele reklamy a chtěl mu plochy předat. Dosavadní provozovatel, firma Rencar, podala návrh předběžného opatření. Proti rozhodnutí se lze do 15 dnů odvolat.

„Žalobce osvědčil nárok, jehož zajištění předběžnou úpravou si okolnosti vyžadují, a rovněž osvědčil naléhavou potřebu zatímní úpravy poměrů účastníků, soud návrhu na nařízení předběžného opatření vyhověl,“ píše se v rozhodnutí, jehož součástí je i seznam všech autobusů, kterých se rozhodnutí týká včetně jejich registračních značek.

Soud vyhověl Rencaru mimo jiné na základě smlouvy uzavřené mezi firmou a DPP v roce 1997 a doplněné dodatky z roku 2009. Soud dále přihlédl k dalším přiloženým dokumentům. Mezi nimi byla například tisková zpráva DPP, z které podle soudu vyplývá, že podnik chce přenechat plochy na 300 autobusech Bigboardu. Všechny dokumenty předložené firmou Rencar soud uznal jako relevantní pro vydání předběžného opatření.

Opatření soud již jednou vydal, avšak letos na jaře jej zrušil poté, co se dopravní podnik odvolal. Následně Rencar podal nový podnět, kterému soud 2. května 2017 vyhověl. Předběžné opatření tak opět vešlo v platnost. DPP v minulosti uvedl, že smlouvu s Rencar považuje za neplatnou a loni vybral v soutěži nového provozovatele. Rencar s postupem podniku nesouhlasí.

Dlouhodobý spor vedou DPPRencar zejména o platnost smlouvy na provoz reklamy v MHD z roku 1997. Podle DPP je smlouva neplatná a po firmě chce více než 100 milionů za neoprávněné využívání ploch, ani s tím Rencar nesouhlasí. Firmy na sebe vzájemně podaly žaloby. Soud verdikt zatím nevynesl. Předběžné opatření na jeho výsledek nemá vliv.

-mav-, -čtk-

 

 

Zařazeno v rubrice: OOH

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.