Seniory neosloví reklamy s mladými modelkami

neděle, 28. května 2017, 08:50 Marketing, Výzkum MediaGuru

Při oslovování starší cílové skupiny by se marketéři měli vyhnout mladým modelkám.

Světová populace stárne. Za poslední dekádu vzrostl průměrný věk z původních 27,5 let na 29,6 let. Lidi starší 60 let dnes tvoří 12 % populace, což je o dva procentní body více než před 10 lety, a jejich podíl bude nadále růst. Průměrná délka života se prodlužuje a dnešní senioři o sebe pečují více než jejich předchůdci. Zajímají se o zdravou výživu, cvičení i kosmetické produkty a o stárnutí nechtějí ani slyšet. Marketéři by se na ně měli připravit, s mladými modelkami v reklamách u nich totiž nepochodí.

Na seniory se musí připravit zejména kosmetické značky, které budou postupně rozšiřovat své portfolio produktů proti stárnutí. Reklamy na krémy proti vráskám, které si aplikuje nanejvýš třicetiletá modelka, však velkou odezvu mít nebudou. Podle studie, kterou realizovala London College of Fashion pro kosmetickou značku Look Fabulous Forever, až 98 % z 509 respondentek ve věku 40 až 89 let by uvítalo, kdyby v těchto reklamách vystupovaly starší modelky či celebrity. Podle nich by to přispělo k přesnějšímu a reprezentativnějšímu pohledu na stárnoucí společnost a ubralo by to na negativně laděné stereotypizaci starších žen, které jsou ve společnosti často přehlíženy či pojímány tak, že už nemohou vypadat dobře. Větší zastoupení starších tváří v reklamě by také napomohlo ženám k vyššímu sebevědomí i snazšímu přijetí vlastního stárnutí.

Více než polovině respondentek (65 %) se současné obsazování mladých modelek do reklam nelíbí, téměř polovinu dokonce otravuje. Buď jsou modelky pro propagovaný produkt příliš mladé, či přehnaně digitálně upravené. U starších spotřebitelek podobná praxe vzbuzuje nedůvěru a snižuje jejich ochotu si daný produkt zakoupit.

Do péče o pleť a vlasy jsou přitom starší spotřebitelky ochotny investovat, a to nejen peníze, ale i svůj čas. Firmám se tudíž v praxi vyplatí, když svou nabídku uzpůsobí cílové skupině na míru a nabídnou v místě prodeje třeba i dermakonzultace, kde se budou zákaznicím věnovat individuálně.

Správně zvolená marketingová strategie pro seniory se však zdaleka netýká jen kosmetických značek. Pozor by si měli dát i výrobci zdravých potravin, ale i cestovní kanceláře, cvičební programy nebo aplikace na trénování mozku. Zdůraznit mohou svůj přínos pro hodnotnější a zdravější život, aniž by museli zmiňovat slova jako senior, důchodce, stáří či stárnutí. To totiž generace, která se snaží být co nejdéle svěží a aktivní, nerada slyší. Důkazem, že to funguje, může být příklad značky jogurtů Yoplait, která komunikaci na řadu Cal-in+ postavila jen na benefitu posílení kostí. Prodeje značky vzrostly za dva roky na západoevropských trzích o 18 %.

-stk-