Škoda: Na YouTube se vyplatí pečovat o fanoušky

čtvrtek, 04. května 2017, 11:35 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Za úspěchem Škody na YouTube stojí obsah a blízký kontakt s fanoušky.

V letošním ročníku soutěže firemních médií Zlatý středník si první místo v kategorii Nejlepší profil na sociálních sítích odnesla Škoda Auto. Co stojí za tímto úspěchem? Kvalitní obsah na míru divákům a promyšlená mediální strategie.

O YouTube kanál Škoda Auto Česká republika pečuje od července 2016 kreativní agentura Zaraguza, která vytvořila strategii založenou hlavně na seriálech, nikoliv náhodných videích. Proto vznikly čtyři video seriály postavené okolo vozů Škoda, kterými provází moderátoři Pepa a Táňa a hostují zde influenceři jako instagramistky Czech Vibes nebo YouTuber Pedro.

Seriál Škoda Nezeptat se odpovídá na vše, co chtějí uživatelé vědět o značce Škoda.

Fanoušky automobilky bere na výlety po české přírodě seriál Škoda Není doma“. Ve Škoda Osobnostech představují zástupci značky novinky a vize. A konečně ve Škoda Experimentech se představují vozy v netradičních situacích a testech.

Výběru seriálů předcházela důkladná analýza trhu za účelem zjištění, jaké YouTube formáty cílovou skupinu nejvíce baví. Tvůrci obsahu nicméně naslouchají lidem i nadále a podněty od uživatelů sbírají ze všech sociálních sítí. Tvoří tedy obsah s nimi a pro ně.

Velký důraz je kladen na péči o fanoušky. Agentura Zaraguza komunikuje s každým individuálně, zodpovídá dotazy a reaguje na komentáře pod každým videem. „Komerční kanály na blízkou komunikaci se svými fanoušky mnohdy zapomínají. My se řídíme pravidlem: čím větší je naše popularita, tím více času a energie investujeme do práce s komunitou. Posílili jsme proto customer care a neunikl nám žádný dotaz ani komentář. A za to vděčíme i inspirativnímu přístupu kolegů ze Škoda Auto Česká republika a flexibilní pomoci mediální agentury,“ přibližuje jednu z důležitých myšlenek celého konceptu Peter Mižík z agentury Zaraguza.

Mediální podporu zajišťuje agentura PHD a její digitální tým. Využívané jsou zejména in-stream a discovery reklamy, vždy spojené s různými druhy relevantního cílení. O videa tak nepřijde nikdo, koho by mohla zajímat.

„Cílení YouTube reklam je pokaždé nastaveno na míru konkrétnímu videu a vždy jde o kombinaci několika typů cílení, tedy nejrůznějších zájmů, témat, demografického cílení nebo speciálně vytvořených segmentů. Například video, které ukazovalo správné poutání při těhotenství, bylo zacíleno na ženy a na uživatele se zájmem o dětské autosedačky či kojenecké oblečení. Video týkající se olympioniků naopak mířilo ke sportovním fanouškům, představení nového vozu zase k milovníkům aut,“ dodává PPC a YouTube stratég Škoda Auto Ondřej Šeliga z mediální agentury PHD.

V minulých letech získával YouTube kanál Škoda Auto Česká republika v průměru 160 odběratelů za měsíc a jejich počet rostl spíše skokově, především vlivem jednorázových marketingových kampaní. Dnes však jde o nárůst přes 1 500 odběratelů měsíčně. Základem úspěchu je kvalitní obsah a strategie postavená na blízkém kontaktu s fanoušky a opravdovému naslouchání jejich potřebám. Uživatelé se spolupodílejí na tvorbě obsahu a tvůrci jim na oplátku přináší tematicky rozmanitá videa, která pomohou s řešením jejich nejčastějších problémů nebo je inspirují k výletům.

Před několika dny proběhlo také vyhlášení soutěže Fénix content marketing, která oceňuje nejlepší počiny firem z pohledu obsahu a poctivé práce. Kanál Škoda Auto zde v kategorii YouTube získal 2. místo.

„Správný směr celého konceptu potvrzuje také fakt, že YouTube kanál Škoda Auto Česká republika je celosvětově největším YouTube kanálem značky. Přibližně před měsícem se nám podařilo překonat hranici 20 000 odběratelů a jejich počet stále roste,“ uzavírá za společnost Škoda Auto Digital Marketing Specialist Martina Kadlecová.

-red-

Pozn. red.: Agentura PHD je provozovatelem serveru MediaGuru.cz.