Tržby luxusních značek poklesly, žebříček vede LVMH

neděle, 21. května 2017, 09:30 Marketing, Reklama MediaGuru

Za fiskální rok končící v červnu 2016 se tržby luxusních značek podle Deloitte snížily o 4,5 %.

Sto největších společností obchodujících s luxusním zbožím vykázalo ve fiskálním roce 2015 (červenec 2015 - červen 2016) tržby ve výši 212 miliard dolarů, což představuje meziroční pokles o 4,5 %. Průměrný zisk firmy spadl z 2,2 na 2,1 miliardy dolarů. Trh s luxusním zbožím ovlivnila nestabilita měnových kurzů, kterou společnosti promítly do cen výrobků. Ty se stále liší dle zemí, například v Číně stojí luxus v průměru o 50 % více než v Itálii a Francii. Vyplývá to z Globální studie o luxusních značkách, kterou už počtvrté vydala společnost Deloitte. 

Podle hlavního ekonoma společnosti Deloitte Davida Marka je ale meziroční srovnání ovlivněno výjimečným výdělkem společnosti LVMH z prodeje akcií Hermès v objemu 2,8 miliard dolarů z předešlého fiskálního roku. „Nebýt toho, byly by výsledky obou let téměř shodné,“ vysvětlil. V žebříčku sestaveném podle tržeb zaujímá právě LVMH (Louis Vuitton, Fendi, Bulgrai aj.) první místo.

Zdroj: Deloitte
Zdroj: Deloitte

Trh s luxusním zbožím stojí i nadále z velké části na zákaznících z rozvíjejících se trhů, jako je Čína, Rusko a Spojené arabské emiráty. Podle průzkumu 70 % místních obyvatel zvýšilo útratu za luxusní zboží. Naproti tomu na vyspělých trzích, mezi které řadíme Japonsko, USA a státy Evropské unie, uvedlo zvýšení útraty pouze 53 % respondentů.

Navzdory rychlému vzestupu e-commerce se 63 % nákupů luxusního zboží stále odehrává v kamenném obchodě. Potenciál pro segment luxusního zboží spatřuje vedoucí poradenského týmu Deloitte Digital Petr Viktora například v umělé inteligenci, virtuální realitě a 3D tisku. „Otázka je, jak bude zákazník reagovat například na vytištěnou kabelku. Někteří jistě ocení zkrácení čekací lhůty z několika let na několik dní, jiní mohou postrádat punc originality tkvící v ruční práci,“ myslí si.

Také společnost Zenith registrovala v roce 2016 pokles reklamních investic v segmentu luxusních značek o 0,5 %. Podle nové studie společnosti Zenith Luxury Advertising Expenditure se mají výdaje na luxusní reklamu v roce 2017 vrátit k růstu o 2,9 %. Trh má pak podle předpovědi dále posílit i v roce 2018, kdy výdaje vzrostou o 3,9 %. V čele oživení mají stát zadavatelé luxusní reklamy v USA, Číně a Japonsku, kteří budou mít do roku 2018 společně na kontě 80 % růstu výdajů na luxusní reklamu.

-mav-