PHD představila knihu o soužití lidí s technologiemi

čtvrtek, 22. června 2017, 05:15 Internet & Mobil, Marketing MediaGuru

Mediální agentura PHD představila na reklamním festivalu v Cannes novou knihu Merge.

Mediální agentura PHD představila na právě probíhajícím festivalu Cannes Lions novou knihu Merge, kterou připravila ve spolupráci s futuristou Rayem Kurzweilem. Pojednává o budoucnosti a o soužití lidí s technologiemi. „Budoucnost bude skvělá. Bojíme se jí zbytečně, protože nedokážeme dohlédnout pozitiva,“ řekl na přednášce Ray Kurzweil.

V současnosti, kdy exponenciálně roste výkonnost počítačů a mnoho technologických vizí se stává skutečností, se podle Kurzweila nacházíme ve fázi technologické extrakce, kdy je web dostatečně vyzrálý, vyhledávače inteligentní, penetrace chytrých mobilních telefonů vysoká a konektivita rychlá a spolehlivá. Z velkého množství dat již nyní dokážeme díky strojovému učení dostávat nové poznatky.

V nadcházejících letech však přejdeme do fáze předpovídání, spojené s umělou inteligencí, osobními virtuálními asistenty a prediktivní analýzou, a následně do ještě vyšší sféry technologického vývoje, kdy se hranice mezi technologií a lidmi bude postupně ztrácet. Nanoboti budou moci kontrolovat stav naší krve, nervová vlákna se propojí s naším datovým úložištěm a možná bude i komunikace mezi mozky.

phd_merge

„3D tiskárny se stanou každodenní záležitostí, nikoliv jen hračkou pro technologické nadšence. Vzroste také využití nanočásticí a syntetických buněk v lékařství. Své místo budou mít i v oblasti virtuální reality,“ popsal Kurzweil.

Úryvek z knihy si můžete přečíst zde.

Optimistický je Kurzweil také v pohledu na nástup umělé inteligence. „V 18. století pracovala většina lidí v zemědělství, dnes lidé pracují většinou v naprosto nových oborech. Nové typy zaměstnání nejdou ani predikovat, a i kdyby šly, nelze je vysvětlit. Zkuste si představit, jak někomu před dvě stě lety říkáte, že pracujete jako IT programátor,“ dodal Kurzweil s tím, že až pětina lidí bude pracovat ve vzdělávání a umění.

O dění na festivalu Cannes Lions informujeme i v naší online reportáži.

-stk-

Pozn.: Mediální agentura PHD je provozovatelem serveru MediaGuru.cz.