Sklik přiblížil ETA inzeráty či RTG kódy

čtvrtek, 15. června 2017, 13:15 Internet & Mobil MediaGuru

Uskutečnila se první konference Sklik Expert fórum, zaměřená na PPC odborníky.

Rozšířené textové inzeráty (ETA) mají v rámci reklamní platformy Sklik společnosti Seznam.cz už stoprocentní podporu v obsahových i vyhledávácích sítích. Pro kompletní zásah v obsahové síti tak už není třeba inzeráty duplikovat. ETA inzeráty by měly standardní textové inzeráty v nabídce Sliku zcela nahradit nejdříve po letošním létě, zaznělo na nedávném odborném setkání Sklik Expert fórumETA inzeráty spouštěl Sklik letos v únoru.

Jiří Bross, manažer obchodního týmu Sklik, inzerentům doporučil, aby v rámci ETA inzerátů využívali v titulcích číselné údaje a rovněž vyzývali k akci. „Pokud byla výzva k akci zahrnuta v titulcích, hodnota CTR byla až o 10 % lepší,“ dokumentoval. K navýšení CTR může také přispět kombinace klíčového slova a konkurenční výhody, nebo umístění zajímavé informace na viditelnějším místě.

Srovnání konstrukce titulků a míry CTR (%)

Prezentace Jiřího Brosse na Sklik Expert forum
Jiří Bross na Sklik Expert fórum

Možnosti vkládání retargetingových kódů Skliku představil Jakub Loula, optimalizátor PPC kampaní pro klíčové zákazníky. Klientům se nabízí možnost vkládat retargetingové kódy pro pořady internetové televize Stream.cz a do PR článků na weby Novinky.cz, Proženy.cz a Super.cz. RTG kód může nechat inzerent vložit při jakékoliv obsahové spolupráci se Stream.cz. Obsahová spolupráce může být: product placement (i menší), pořad na míru (např. Jako doma od Airbnb, Strážci výčepu), generální partnerství (např. Oresi & Vaříme s Mírou, Luxus na talíři) a produktový pořad (např. Vyrobeno v Česku, Slavné značky).

Pro vkládání retargetingového kódu se nabízí i server Kupi.cz, zaměřený na akční slevy a letáky. V tomto případě to ale platí jen pro placenou verzi. Další možností jsou služby Firmy.cz a Sauto.cz. "Nebojte se testovat různé verze inzerátů, kolikrát se vám to může vyplatit a zejména v retargetingu je velký prostor ke kreativitě," řekl posluchačům Jakub Loula.

Jakub Loula, foto: Seznam.cz
Jakub Loula, foto: Seznam.cz

regulárních výrazech a o jejich využití v kampaních promluvil Jiří Lesňák, konzultant Skliku. „Regulární výrazy využívají posloupnost znaků, snaží se dohledat konkrétní řetězec nebo konkrétní vzor. Využití v praxi může spočívat ve vyhledání textu, který se nahradí něčím jiným, nebo se smaže. Druhým nejčastějším využitím je manipulace s textem – výměna slov nebo zkracování slov,“ uvedl. Vedle nástroje ppcHit (nástroj Seznam.cz pro výrobu a aktualizaci produktových kampaní z XML feedu, pozn. red.) lze regulární výrazy využívat i v jiných nástrojích.

Posluchači se také dozvěděli, jak je v rámci Skliku nastaveno určování skóre kvality. Podle Zdeňka Philippa, vedoucího Skliku, se skóre kvality skládá ze tří komponent: textové relevance, historie prokliku na podobné inzeráty a z historie prokliků na dané klíčové slovo. Relevance se týká témat (tematická relevance)  – inzeráty i dotazy se tematizují a zjišťuje se míra relevance, a týká se rovněž i významu (sémantická relevance). „Celkem máme 116 signálů. Informací, na základě kterých dotazy vyhodnocujeme, je mnoho,“ přiblížil s tím, že největší šance mají "zajímavé inzeráty".

Zdeněk Philipp, foto: Seznam.cz
Zdeněk Philipp, foto: Seznam.cz

Fakt, že s nativní reklamou se má pracovat jinak než s bannery nebo textovými inzeráty, zdůraznil Petr Daneš. Ryze nativním formátem v Skliku je textová reklama na homepage Seznam.cz, objevuje se však s i na službách Novinky.cz, Seznam Zprávy, ProŽeny.cz a Sport.cz v kombinaci s běžnou textovou inzercí. Daneš ukázal, že s chytrými textacemi nativních inzerátů není problém dosáhnout až trojnásobné míry prokliku.

Konference Sklik Expert fórum 2017 se konala poprvé se záměrem sdílet informace s PPC experty. „Akce, kde můžeme vzájemně sdílet zkušenosti se správou PPC kampaní, jsou pro nás jednou z klíčových aktivit z hlediska edukace i zviditelněni Skliku,” uvedla na blogu Skliku Petra Fuksová, brand manažerka pro B2B, která se podílela na organizaci celé akce.

Sklik Expert fórum, foto: Seznam.cz
Sklik Expert fórum, foto: Seznam.cz

-mav-