První pololetí vyšlo skupině Nova, druhá je ČT

pátek, 07. července 2017, 08:30 TV MediaGuru

Stanice skupiny Nova dosáhly za prvních šest měsíců roku na nejvyšší podíl na TV trhu.

Souhrnný podíl stanic skupiny Nova se v 1. pololetí 2017 přehoupl přes úroveň 30 % v divácké skupině starší 15 let (celý den), což představuje nejlepší výsledek z tuzemských televizních skupin. O 0,6 procentního bodu tak předběhla stanice České televize. Třetí nejsilnější skupinou je opět Prima.

V divácké skupině 15-54 získala skupina Nova podíl 36,6 %. Ve všech hlavních diváckých kategoriích si meziročně polepšila. Stanice Nova Action (dříve Fanda) se stala v prvním pololetí stanicí s nejvyšším navýšením podílu na sledovanosti ve srovnání s prvním pololetím 2016. Z portfolia skupiny Nova se dařilo také stanicím Nova 2 a Nova Cinema.

Naopak hlavní kanál Nova TV za svým loňským výsledkem mírně zaostal. To platí i o prvních kanálech ostatních velkých televizních skupin. Jak stanice ČT1, tak hlavní kanál Prima TV své podíly v pololetí mírně snížily.

Nejvyšší meziroční navýšení podílu z tuzemských skupin náleží skupině Barrandov. Pomohl jí nejen hlavní kanál, ale také tematické Kino Barrandov, Barrandov Plus a Barrandov Family.

Z hlediska obchodních skupin je vyrovnaná pozice uskupení Media Club a Nova Group v diváckých kategoriích 15+ a 15-69. V kategorii 15-54Nova náskok cca osmi procentních bodů.

Podíl TV skupin 1.1.-30.6. 2017, celý den

celý den 15+ (%) změna 15-54 (%) změna 15-69 (%) změna
Nova Group 30,2 1,5 36,6 2,7 32,9 2,2
ČT celkem 29,6 -1,3 25,2 0,0 27,3 -1,3
FTV Prima 20,9 -0,8 20,8 -1,4 21,0 -1,1
Barrandov TS 8,7 1,7 5,1 0,4 7,5 1,4
Atmedia 3,7 0,9 3,0 0,8 3,4 1,0
Stanice O 0,7 0,0 1,3 0,0 0,9 0,0
zastupované* 0,6 0,1 1,1 0,3 0,8 0,2
ostatní 5,6 -2,1 6,8 -2,7 6,2 -2,4

Změna je uvedena v procentních bodech ve srovnání s 1.1.-30.6. 2016

Podíl TV skupin 1.1.-30.6. 2017, prime-time

prime-time 15+ změna 15-54 změna 15-69 změna
Nova Group 34,1 0,1 39,5 1,9 36,3 0,7
ČT celkem 28,0 -2,4 23,5 -1,5 25,8 -2,4
FTV Prima 22,6 0,4 24,0 -0,3 23,4 0,3
Barrandov TS 7,6 2,3 4,2 0,7 6,5 2,0
Atmedia 2,8 0,7 2,2 0,6 2,5 0,7
Stanice O 0,3 0,0 0,6 0,0 0,4 0,0
zastupované* 0,3 0,0 0,5 0,1 0,4 0,0
ostatní 4,3 -1,2 5,4 -1,6 4,7 -1,4

*stanice Prima Comedy Central, Nickelodeon, Mňam TV, prime-time = 19:00-23:00

Podíl obchodních skupin (%), 1.1.-30.6. 2017

celý den 15+ 15-54 15-69
Media Club 30,8 28,4 30,2
Nova Group 30,2 36,6 32,9
ČT celkem 29,6 25,2 27,3
Atmedia 3,7 3,0 3,4
ostatní 5,6 6,8 6,2

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

-mav-