YouTube: Roste sledovanost z mobilů a TV aplikací

úterý, 25. července 2017, 06:50 Internet & Mobil MediaGuru

Do Prahy přijel obchodní ředitel YouTube Robert Kyncl, krátce vystoupil na setkání s klienty.

Robert Kyncl, nejvýše postavený Čech v Googlu, obchodní ředitel YouTube, zavítal při své dovolenkové evropské cestě do Prahy. V pondělí večer promluvil v rozhovoru s generální ředitelkou českého Googlu Táňou le Moigne na setkání s klienty (oba na titulní fotografii).

Kyncl připomněl, že každou minutu se dnes na YouTube nahraje 400 hodin videa. Měsíční návštěvnost této globální videoplatformy představuje 1,5 miliardy uživatelů, kteří konzumují víc než miliardu hodin obsahu každý den. Mění se způsoby sledování YouTube. „Už 68 % sledování probíhá na mobilu. V hodně zemích máme na mobilu u mladých diváků 18-34 let větší reach než televizní kanály. Ne ale všude na světě,“ popsal s tím, že sledovanost YouTube pomocí TV aplikací roste v současnosti nejrychleji. „Pracovali jsme na tom šest let, konzumace na televizích roste,“ dodal.

Palčivou otázkou, která reaguje na současný vývoj, je pro YouTube vývoj softwaru, který dokáže detekovat uživatele šířící extrémistický nebo nenávistný obsah. Kyncl považuje otevřené platformy, jakými jsou YouTube, Facebook nebo Twitter, za důležité. „Země, které mají velkou otevřenost, jsou většinou lepší než ty, které jsou zavřené. Proto je důležité mít otevřené platformy. Negativní stránkou je ale to, že lidé této otevřenosti mohou zneužít. Jsou dvě možnosti, jak na to odpovědět. Buď se YouTube stane cenzorem, což je v podstatě konec otevřenosti. A nebo najdeme různé systémy, které postihují lidi, kteří se snaží otevřenosti zneužívat. Musíme je ale detekovat hodně rychle a na velkém prostoru,“ přiblížil. Na vývoji takového softwaru mají teď pracovat až tisíce zaměstnanců.

YouTube podle obchodního ředitele předpokládá, že růst počtu uživatelů bude i v dalších letech pokračovat. Prostor v budoucnosti vidí jak pro globální online platformy, tak pro lokální televizní stanice. „Globální platformy budou vše dělat ve velkém rozsahu, je pro ně těžké zaměřit přesně na jednotlivé země a být zde specialistou. Velké formáty se tak vytvoří na globálních platformách a pak každá z lokálních televizí přinese lokální verzi,“ odhaduje.

Robert Kyncl popsal rovněž posluchačům svou profesní pouť od samotných začátků v Americe – před příchodem do YouTube v roce 2010 pracoval pro HBO či Netflix. „Všechno se vyvíjelo kolem obsahu, i když šlo o trochu jiný byznys, ale spojilo se to vše dohromady. Roli sehrála i moje naivita a vášeň. Když víte všechny důvody, proč do něčeho jít a proč ne, tak se nerozhodnete,“ řekl.

-mav-