BigBoard měl loni rekordní tržby, přesáhly miliardu

čtvrtek, 03. srpna 2017, 09:55 Outdoor MediaGuru

BigBoard Praha označuje loňské výsledky za příznivé, letos chce tržby udržet.

Skupina BigBoard, nejsilnější hráč na trhu venkovní reklamy, dosáhla loni historicky nejvyšších tržeb, EBITDA i čistého zisku. Výnosy společnosti překročily miliardu Kč (1,045 mld. Kč) a meziročně se zvýšily o 12 %, což představuje 113 mil. Kč. Tržby jsou generovány hlavně z pronájmu billboardů. Vyplývá to z konsolidovaných výsledků společnosti za rok 2016.

Největším typem klientů zůstávají pro BigBoard mediální agentury. Z pohledu koncových klientů mediálních agentur se na vrcholu i nadále drží automotive průmysl, následovaný maloobchodníky, finančními institucemi a mobilními operátory. Firma zaznamenává také růst menších a středních klientů, kteří své reklamní kampaně realizují přímo bez využití mediálních agentur. Volby do místních zastupitelstev a třetiny senátu, které se uskutečnily v roce 2016, měly mít na tržby skupiny „zanedbatelný vliv“. Podíl BigBoardu na trhu venkovní reklamy má podle údajů společnosti překračovat 50 %.

Konsolidované výsledky BigBoard v roce 2016

2016 (tis. Kč) 2015 (tis. Kč)
výnosy 1 044 718 931 618
provozní výsledek 150 367 89 436
EBITDA 292 105 219 994
výsledek za účetní období 20 799 -33 006
čistý dluh 655 704 618 075

Zdroj: výroční zpráva 2016

Výhled na rok 2017 je ovlivněn parlamentními volbami a novou regulací, která má od září vést k odstraňování reklamních ploch od dálnic a silnic 1. třídy. „Plánem skupiny je udržení obratu a EBITDA roku 2016,“ konstatuje firma.

Firma loni pokračovala také v konsolidaci trhu. Navýšila svůj podíl ve společnosti Qeep z 60 % na 80 %, získala stoprocentní podíl v News Advertising a kapitálově vstoupila prostřednictvím D&C Agency do společnosti Erflex, zabývající se provozováním maloformátové reklamy na sloupech trakčního vedení v Praze, ve které zprostředkovaně drží 24% podíl. Získala také 10% podíl ve společnosti Smart software, která se zabývá vývojem a prodejem pokladních systémů.

Skupina také loni refinancovala své seniorní dluhopisy BigBoard 7,00/17. Jejich úročení se snížilo z 7,00% na 4,50% a splatnost se posunula z roku 2017 na rok 2022. Splatnost dluhopisů 9,00/19 byla prodloužena do roku 2024.

-mav-