Facebook umožní cílit podle účasti na eventech

neděle, 06. srpna 2017, 08:35 Internet & Mobil MediaGuru

Firmám dá šanci zaměřit se na uživatele podle toho, kterých FB událostí se chtěli zúčastnit.

V těchto týdnech by měli inzerenti na Facebooku získat další nástroj, který jim umožní přesněji zacílit svou reklamu. Sociální síť dokončuje testování funkce zohledňující to, o jaké eventy projevili uživatelé zájem, respektive kterých se přímo zúčastnili. Jde tak o nové kritérium, podle nějž půjde vytvářet cílové skupiny. Ty mohou vzniknout  standardním způsobem a zahrnovat buď přímo konkrétní zájemce o danou událost, či uživatele jim podobné. Případně mohou uvedené skupiny posloužit i jako vzor negativní, tedy jako spotřebitelský segment, na který kampaň rozhodně zacílit nemá. Podmínkou však je, aby šlo o událost v režii té které facebookové stránky či skupiny konkrétní značky.

Využívat navíc půjdou jen data, jež nejsou starší půl roku. Informaci portálu Marketing Land potvrdil mluvčí Facebooku s tím, že firma by s postupným zaváděním této aktualizace měla začít nejspíš už příští týden.

Funkce ovšem nemá "pouze" zvýšit atraktivitu největší sociální sítě světa coby marketingové platformy, ale také ovlivnit obsah, který se na ní objevuje. Rozšíření řečené nabídky správy cílové skupiny je tak podle marketingland.com způsobem, jak "odměnit" ty firmy, jež využívají eventy, byť třeba jen virtuální, jako způsob propagace své značky. Ať už jde o zahájení prodeje konkrétního zboží či pozvánky na festivaly nebo propagační akce za přítomnosti známých osobností, podniky získaly o důvod navíc, proč se snažit být na Facebooku ještě aktivnější. Řečená sociální síť ovšem nedávno přinesla další aktualizaci, jež k větší aktivitě facebookových stránek rovněž nepřímo vybízí.

Administrátoři jednotlivých stránek dostali možnost pod jejich jménem zakládat a spravovat i skupiny, již tak nemusí činit prostřednictvím osobních profilů nebo snad najímáním a spoluprací se skupinami třetích stran. Facebook se tak snaží udělat veškeré komerční i propagační aktivity co možná nejvíce transparentní. Důraz na události a skupiny navíc souvisí s vizí šéfa Facebooku Marka Zuckerberga vytvořit o něco semknutější online komunitu. Z hlediska firem je však živoucí virtuální společenství žádoucí zejména z obchodního hlediska. Každá interakce konkrétního uživatele totiž zanechává za sebou digitální stopu a informace o jeho (nejen) spotřebitelských preferencích. Jak dříve poznamenal australský portál news.com.au, pouhá skutečnost, že se někdo účastní mnoha akcí, samo o sobě nese základní informaci, že se nejspíše jedná o společenského člověka. Právě tato a mnohem komplexnější zjištění tak budou moci s blížící se aktualizací Facebooku firmy využívat lépe.

-jav-