Nano Energies: Češi začínají slyšet na ekologické hodnoty

úterý, 29. srpna 2017, 11:30 Marketing MediaGuru

Dodavatel zelené energie staví svou značku na udržitelnosti, počet zákazníků mu rok od roku roste.

Nano Energies je jedna z mála českých firem, která svou značku staví především na hodnotě udržitelnosti. Mezi její další hodnoty patří poté důraz na chytrá řešení a princip sdílení. Společnost, nabízející domácnostem i firmám 100% zelenou energii, vznikla v roce 2007 z nápadu Petra Rokůska, který věří, že energetická budoucnost je ukryta v nanotechnologiích.

„Jednou ze základních esencí Nano Energies je vypořádat se s dnešní zastaralou energetikou, která nerespektuje přírodu. Snažíme se hledat nové modely využívání zdrojů, nové modely podnikání i spolupráce,“ popisuje Rokůsek a dodává: „Pracujeme na budoucnosti, kde bude energetický systém maximálně decentralizovaný a bude podporovat sdílení elektřiny. Věříme, že nanotechnologie jsou budoucností v oblasti získávání i uchovávání energie a my se na této budoucnosti chceme podílet.“

Kromě dodávky certifikované zelené elektřiny v rámci produktu Zelená pro planetu či levnějšího produktu Dobrý skutek pro neziskové organizace a lidi ve finanční tísni, které nabízí pod značkou Nano Green, vyvíjí Nano Energies i možnosti sdílení energie a chytrá řešení na snížení energetické spotřeby pro náročné provozy. Dnes má společnost téměř 4000 zákazníků. „Mezi naše zákazníky patří většinou ekologicky smýšlející lidé, kteří chtějí být zodpovědní ve své spotřebě energie. Je také vidět, že se o potřebě chránit životní prostředí mluví více v médiích, a tak ekologie postupně přestává být sprosté slovo,“ říká Alena Hosnedlová, jež má ve firmě na starosti marketing.

ahnanofoto1
Alena Hosnedlová

Počet zákazníků Nano Energies každým rokem pomalu, ale konstantně roste. „Nárůst je to pozvolný, protože Češi jsou velmi konzervativní a nepříliš otevření změně, byť může být k lepšímu. Bohužel zde ještě není ekologická zodpovědnost tak daleko jako například v Německu. Nehledě na to, že obnovitelná energie má kvůli solárním kauzám z uplynulých let u nás stále spíše negativní konotace,“ přiznává Hosnedlová, poukazujíc na početné podvody se solární energií, které v mnoha případech skončily u soudu.

Na potřebu energie z obnovitelných zdrojů reagují dnes zejména firmy, které se deklarují jako zelené. K firemním zákazníkům Nano Energies se řadí například řetězec dm drogerie markt, automobilka BMW, prodejny CountryLife, Biopekárna Zemanka, výrobce čajů a koření Sonnentor či kina Aero a Světozor. „I u zelených firem to však vždy stojí a padá s osobou, která o dodavateli energie rozhoduje,“ popisuje Hosnedlová s tím, že zde z pohledu marketingové podpory značky spoléhá na poli firemních zákazníků nejvíce na sílu doporučení a výhodu uplatnit certifikaci 100% zelené energie ve své CSR strategii.

Spolupráce s firmami pomáhá Nano Energies také s oslovováním koncových zákazníků. Například Biopekárna Zemanka si logo svého dodavatele energie přidala na etiketu svých výrobků, stejně tak to učinila značka zmrzliny Rawito. Není výjimkou ani účast dodavatele energie na jejich akcích. „V duchu naší filosofie nechceme dělat žádnou prvoplánovou kampaň, ale spíše jdeme přirozenou cestou přes reference, partnery a společné hodnoty,“ vysvětluje Hosnedlová. Z toho důvodu se Nano Energies hned tak neobjeví v televizi či tisku.

V komunikaci však v posledních měsících využívá také kinoreklamu, která je k vidění v pražských kinech Aero či Světozor nebo brněnské Scale. Spot, jenž vznikl in-house, přibližuje, kde se bere zelená energie na příkladech sportů – vodní energii na surfingu a větrnou paraglidingem.

Kromě spotové reklamy přinesla firma Nano Energies do kina i možnost zakusit výrobu energie doslova na vlastním těle. Jednou měsíčně v kině Aero pořádá tzv. cyklokino, které promítá jen pod podmínkou, že si diváci vyrobí dostatek energie jízdou na kole. „Cyklokino běží na naší cykloelektrárně, která slouží dílem pro zábavu, dílem pro edukaci, aby si lidé uvědomili, kolik energie je potřeba k promítnutí jednoho filmu. Zároveň je tam i prvek sdílení, jelikož se na kolech diváci střídají, vyrobená energie se sčítá a výsledek v podobě filmové projekce si mohou užít všichni,“ dodává Alena Hosnedlová. Cykloelektrárna se však při svém použití neomezuje pouze na kino, sloužit může i k ozvučení hudebních koncertů či k moštování ovoce. V plánu je ji nabídnout na různé další akce v regionech. Dále chce navázat i různé druhy partnerství, například ve sportu.

cyklokino_1
Cykloelektrárna při ozvučování hudebního koncertu (zdroj: Nano Energies)
cyklokino2
Cyklokino v Aeru (zdroj: Nano Energies)

„Celkově věříme spíše v tzv. měkký marketing. V šíření dobrého jména a také v to, že lidé za naším produktem rozpoznají i přidanou hodnotu, kterou zelená energie přináší v podobě chytrého a zodpovědného využívání zdrojů a šetrnosti k přírodě,“ uzavírá Hosnedlová.

-stk-