Třetina fanoušků Óčka dala na doporučení youtuberů

úterý, 08. srpna 2017, 15:00 TV, Výzkum MediaGuru

Hudební televize spustila novou službu online dotazníků diváků a uživatelů z řad mladší generace.

Necelá třetina uživatelů (31 %) Facebooku hudební televize Óčko se v posledním půl roce řídila doporučením youtuberů a blogerů při koupi produktu. Výsledky přináší první výzkumný projekt hudební televize, který vznikl ve spolupráci s výzkumnou agenturou Confess Research. Jeho cílem bylo zmapovat vliv youtuberů na prodeje výrobků u facebookových fanoušků Óčka. Marketingovým výzkumům se hudební televize plánuje věnovat dlouhodobě.

Z výzkumu dále vyplynulo, že největší procento uživatelů sleduje v průměru 1-5 youtuberů, další více než čtvrtina uvedla, že sleduje v průměru 6-10 youtuberů. Nejatraktivnějšími tématy, která uživatelé nejvíce u youtuberů sledují, jsou hry a zábava, životní styl a krása a móda.

Hudební stanice Óčko má v současnosti více než 750 tisíc fanoušků na sociálních sítích, z toho je na Facebooku v Česku 430 tisíc fanoušků a na Slovensku 143 tisíc. 71 % z nich je mladší 24 let.

Pilotní projekt výzkumu pomocí dotazníků se uskutečnil na vzorku více než tisícovky uživatelů sociálních sítí Óčka, přičemž právě nejmladší věková skupina se ukázala jako nejresponsivnější. Proběhl v červnu 2017.

„Ve výzkumu figuruje mladá a velice specifická cílová skupina, na kterou spousta značek cílí. Partnerům můžeme dodat klíčové výstupy zrcadlící jejich positioning v očích mladé generace, která má v sobě do budoucna obrovský kupní potenciál,“ uvádí Hana Kloučková, managing director agentury Confess.

Detailní výsledky výzkumu představí Óčko na workshopu konaném 17. srpna. Více zde.

-mav-