TV pohoda se dál zaměří na růst předplatitelů

tv-pohoda
Programový týdeník TV pohoda stále na trhu vidí příležitosti pro rozšíření zásahu.

Před dvanácti lety vyšlo první číslo tištěného programového týdeníku TV pohoda. Jeho vydávání zajišťuje vydavatelství JIK-05, které stále ve svém portfoliu udržuje jen tento programový televizní týdeník v tištěné podobě. Postupnými kroky se mu podařilo zásah na tiskovém trhu rozšířit. Strategii, která není v současnosti příliš obvyklá, ale vydavatelství velmi dobře funguje, nehodlá měnit, říká generální ředitel vydavatelství Jiří Kašpar. 

Jiří Kašpar

Jiří Kašpar

Aktuální výstupy výzkumu Media projektu potvrzují stabilní vývoj čtenosti týdeníku TV pohoda za uplynulý rok. Na co jste se v uplynulém roce zaměřili a co bylo pro vás nejdůležitější?

Jsme velice rádi, že i výstupy Media projektu potvrzují, že cesta, na kterou jsme se vydali před 12 lety, je správná a že se nám podařilo ustálit počet našich pravidelných čtenářů na hranici 300 tisíc čtenářů týdně. Náš cíl je stále stejný a neměnný. Snažíme se dělat a děláme naši TV pohodu co nejpřehlednější a zároveň i co nejaktuálnější. Toto nám umožňuje posunutí naší uzávěrky, takže změny, které přicházejí z jednotlivých televizí na poslední chvíli, stíháme ještě zařadit do vydání. To je naše velká výhoda oproti všem čtrnáctideníkům, které mají často „smůlu“ a ne vždy dokáží na tyto aktuální změny reagovat.

Co je vaším cílem v následujícím období? Nabízejí se další možnosti pro rozšíření nákladu, nebo se domníváte, že jeho stávající výše je optimální?

V následujícím období chceme především udržet prodaný/tištěný náklad ve výši 200 tisíc výtisků týdně. Samozřejmě se případnému nárůstu prodaného nákladu nebudeme bránit. Vím, že je ještě několik regionálních týdeníků, se kterými zatím ještě nespolupracujeme – v současné době spolupracujeme s téměř 20 regionálními týdeníky a další růst i v této oblasti bude určitě možný. Naším dalším cílem je a bude snaha o získání co největšího počtu předplatitelů, i když už jich máme více než 13 300. V současné době patříme mezi několik málo týdeníků, kterým počet předplatitelů nejen neklesá, ale dokonce roste a v tomto trendu chceme pokračovat i nadále.

Jak moc naléhavá je pro TV pohoda otázka změny mediálního chování čtenářů. Jinými slovy, uvažujete o nabídce obsahu televizního programu na internetu nebo v nějaké digitalizované podobě?

Změny mediálního chování čtenářů samozřejmě pečlivě sledujeme, ale naše cílová skupina 40+ se i dnes chová v oblasti televizních programů, informací a zpravodajství stejně, resp. konzervativně a vyžaduje vedle všech ostatních on-line možností stále tištěné médium. Proto v současné době o přesunu na internet popřípadě do digitální podoby neuvažujeme.

Jak vidíte budoucnost časopisů zaměřených na televizní program?

Jsme přesvědčeni, že budoucnost televizních časopisů není vůbec špatná. Diváci jednotlivých televizí, a především diváci v naší cílové skupině, stále upřednostňují vytištěný časopis, který mohou mít na televizním stolku a kdykoliv v něm pohodlně mohou listovat, najdou v něm v přehledné a ucelené formě vše potřebné o vysílání jednotlivých programů, označit si pořady které si nechtějí nechat ujít… Tento způsob orientace a vyhledávání všech informací je v současné době – a věřím, že bude i nadále – stále nejpohodlnější a nejrychlejší a především nejpřehlednější. Další velkou výhodou je i to, že si i naši inzertní partneři uvědomují, že tištěná inzerce má svůj smysl a je jinou formou nenahraditelná. Navíc v TV pohodě i ostatních televizních časopisech inzertní stránka osloví nebo zaujme čtenáře vícekrát, protože čtenář časopisem průběžně listuje, vyhledává programy i další informace.

tvp_35_holisova

-mav-

Zařazeno v rubrice: Tisk

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.