Facebook vylepšuje reklamní formát kolekcí

sobota, 16. září 2017, 09:05 Internet & Mobil MediaGuru

Sociální síť doplňuje interaktivní prvky do druhu inzerce, která má připomínat katalogy zboží.

Vzhled magazínových reklam či katalogů, užitečnost a funkce internetové inzerce. Největší sociální síť světa se snaží zkombinovat vlastnosti různých propagačních formátů. Vylepšuje tím tak svůj formát s názvem Collection, který zavedla letos v březnu. Ten má na mobilních zařízeních kombinovat textové popisky, jednotlivé fotografie i galerie. Nyní k němu Facebook přidává také možnost zobrazení snímku na celé obrazovce, „otagování“ jednotlivých propagovaných předmětů a náhledu na mapu k nejbližší prodejně, kde lze zboží zakoupit. Ba co více, firma implementuje zacílení tohoto druhu reklam zejména na ty uživatele, u nichž je nejvyšší pravděpodobnost nákupu, respektive kteří se v nedávné době porozhlíželi na Facebooku právě po spotřebním zboží.

Facebook v současnosti testuje nové funkce s přibližně desítkou značek, jako je například J. Crew či West Elm, v říjnu by ale měly být k dispozici zadavatelům z celého světa. Jak uvádí pro server Marketingland.com mluvčí firmy, řečený formát půjde využít jen v rámci Facebooku, nikoliv dceřiné sociální sítě Instagram či reklamní platformy Audience Network, jež umožňuje zadavatelům využívat reklamní nástroje Facebooku k nasazení inzerce mimo samotnou sociální síť. Jak připomíná Marketingland, ta se popsanou aktualizací snaží stát ještě atraktivnější před pomalu se blížící vánoční sezonou s tím, že dosavadní formát údajně připomínal hlavně výpis položek v internetovém obchodě.

Nyní má ale funkce kolekcí spíše připomínat tištěný katalog či celostránkovou magazínovou reklamu. Na obrazovkách svých mobilních telefonů tak kromě představení samotné vizuální stránky zboží uvidí uživatelé také název výrobku, jeho cenu, cestu do nejbližší kamenné prodejny . Nechybí ani možnost si klepnutím na displej nechat zobrazit příslušnou položku v konkrétním elektronickém obchodě. Facebook jako další důvod pro vylepšení mobilních „kolekcí“ uvádí data z průzkumu GfK mezi americkými spotřebiteli. Podle získaných údajů je prohlížení obsahu na mobilním zařízení součástí téměř poloviny nákupních kroků – od získání tipů na zboží až po jeho objednání.

Zatímco vzhledem se Facebook inspiruje u magazínových reklam, v případě konkrétních funkcí mohl hledat jejich ideální řešení u konkurence. Zboží má totiž v očích konzumentů zatraktivnit speciální označení bílou tečkou na snímku, jež po poklepání rozbalí balík dalších fotek. Podobné tagy totiž nabízí jak dceřiný Instagram, tak Pinterest. Na rozdíl od posledně uvedené sítě však musejí zadavatelé produkty „otagovat“ ručně, zatímco Pinterest to zvládá do značné míry automatizovaně. Také zde však může časem najít inspiraci i Facebook.

-jav-