Facebook zacílí reklamy podle chování v offline světě

neděle, 24. září 2017, 09:20 Internet & Mobil MediaGuru

Sociální síť umožní zadavatelům oslovit uživatele na základě návštěv kamenných prodejen.

Propojení online a offline aktivit má být díky největší sociální síti světa pro zadavatele pohodlnější. Nově dostanou možnost zacílit reklamu na ty uživatele, kteří v nedávné době navštívili konkrétní kamennou prodejnu či přišli do kontaktu se zákaznickou podporou té které firmy. Ba co víc, marketéři si mohou vytvářet vlastní cílovou skupinu podobnou právě těm spotřebitelům, kteří s firmou už do kontaktu přišli.

Facebook se na svém blogu chlubí příkladem právě takového rozšiřování cílového publika: realitní kancelář může automaticky zobrazovat nabídku svých aktuálních nemovitostí lidem, kteří si v uplynulých třiceti dnech telefonicky sjednali schůzky s jejími makléři za účelem prohlídky domu. Tato funkce však bude k dispozici zatím v desítce zemí světa, využívat ji mohou slovy Facebooku tisíce různých firem. Obecně by měla brát v potaz každý kontakt zákazníka s firmou, ostatně telefonní čísla uživatelů či informace o jejich aktuální poloze jsou součástí uživatelských profilů. Sociální síť ale zmiňuje také opačný příklad, kdy mohou firmy naopak vyloučit ty uživatele, kteří již v konkrétním obchodě nakupovali. Tím umožňuje zacílit propagaci v rámci inzertní sítě Audience Network na zcela nové možné zákazníky.

„Firmy dlouho toužily najít způsob, jak porozumět souvislosti mezi digitální reklamou a získanou hodnotou v offline světě – ostatně právě tam se uskuteční většina prodejů. S popsanými nástroji, které umožňují znovuzacílit na zákazníky, mohou firmy nasadit na Facebooku relevantnější kampaně,“ uvedl produktový manažer firmy Gabriel Francis.

Facebook přitom není jediný, kdo se měřením prolínání „světů“ zabývá. Google například nabízí nástroj k měření toho, zda zásah konkrétní digitální reklamou vedl k návštěvě kamenné prodejny. Podobným směrem se vydala také komunikační platforma Snapchat. Ta nedávno koupila startup Placed, s jehož pomocí chce výše popsaný typ dat rovněž nabízet. „Jenže žádná z těchto služeb nemá dosah čítající dvě miliardy uživatelů jako Facebook,“ protiargumentuje podle serveru Adage  Francis.

Jenže jak řečený portál připomíná, sociální síť ještě bude muset marketéry přesvědčit, že hlavním podnětem k nákupům byla opravdu dobře zacílená reklama. „Když se třeba šel někdo jen podívat do obchodu s elektronikou na nabídku televizí, právě na něj pak bude Facebook cílit reklamu. Jenže už dávno předtím mohl být rozhodnutý o tom, že si novou TV brzy koupí,“ uvádí Adage. Fastfoodový řetězec KFC však podobné pochyby příliš nesdílí. Jedna z firem, jež se do testování nových inzertních funkcí Facebooku zapojila, tvrdí, že s její pomocí dokázala zvýšit průměrnou útratu návštěvníka svých poboček z půl dolaru na dva dolary. Přestože jde o pozitivní tvrzení, v českém kontextu vynikne skutečnost, že zmíněná průměrná utracená částka by v tuzemsku stačila jen na nákup těch nejlevnějších položek v menu KFC. V Česku ovšem fastfoody nenesou tak výraznou image podniků pro chudší vrstvy obyvatel. Pouhé „překlopení“ nových marketingových receptů Facebooku z USA do zbytku světa by tak stejně mohlo přinést poněkud jiné výsledky, než firmy zaznamenaly během testovacího provozu.

-jav-