John Reed: Chceme do fitness přilákat více žen

pátek, 15. září 2017, 13:55 Marketing MediaGuru

Nový koncept John Reed Fitness Music Club v Praze otevírá první studio už s tisícovkou členů.

John Reed Fitness Music Club je teprve rok stará značka. Vznikla v Německu, jako součást společnosti McFit Global Group, jež provozuje největší stejnojmennou síť fitness v Evropě. S novým konceptem chce společnost nejen oslovit nové zákazníky, ale i přinést na pole fitness svěží vítr v podobě studií, která kladou důraz nejen na kvalitní fitness vybavení, ale i na design a všudypřítomnou hudbu. Svým zákazníkům chtějí nabídnout co nejvyšší flexibilitu, ať už otevírací dobou, která je 24 hodin denně, sedm dní v týdnu, nebo různými druhy členství, jejichž závazek se pohybuje od tří měsíců do dvou let. Po Německu, Rakousku, Maďarsku a Itálii nyní John Reed přichází i na český trh, kde v Praze ve čtvrtek 14. září otevřelo své první studio na Karlově náměstí, a to už s tisícovkou členů. 

Marcus Adam
Marcus Adam

Už od srpna na sebe totiž nová značka upozorňovala rozsáhlou kampaní v pražských ulicích, v metru i na internetu. Na vybraných tramvajových zastávkách zněla hudba a minulý týden mohli cestující na různých místech po Praze narazit na tanečníky v rámci tzv. Guerilla Music Workoutu. Do komunikace byla také zapojena celá řada influencerů. „Před šesti týdny jsme navíc začali i s předprodejem členství. Klub už jsme měli hotový, a tak se k nám lidi mohli přijít podívat a 90 % z nich hned na místě členství podepsalo. Nejčastěji volili závazek na dva roky, protože je cenově nejvýhodnější,“ popsal pro MediaGuru.cz Marcus Adam, jenž má na starosti globální marketing a hudbu značky. Na českém trhu se o marketing a PR stará Petra Macháčková, launchovací kampaň zajistila agentura Friendly Friends. 

Otevření provází speciální nabídka členství v hodnotě 350 korun za měsíc. Standardní cena je 500 korun měsíčně, za 700 korun je tzv. zlaté členství, s nímž může zákazník využívat všechna studia v Evropě ze skupiny McFit Global, tedy vedle stávajících 15 studií John Reed i již zmíněné McFit či High5. Kromě toho může s sebou zákazník přivést hosta.

Očekávání na českém trhu jsou přitom značná. „Doufáme, že oslovíme lidi z celé Prahy, kteří mají fitness rádi. Nesoustředíme se jen na mladé, obecně jsme pro všechny, kteří chtějí sportovat, být inspirováni a motivováni a ocení pěkné prostředí,“ vysvětlil Markus Adam s tím, že jedním z cílů je přilákat více žen a začátečníků, kteří s cvičením ve studiu zkušenosti zatím nemají. „Už nyní tvoří polovinu našich zákazníků ženy, což je přesně to, co chceme,“ dodal Adam.

Interiér studia s rozlohou 1800 m² kombinuje street art, asijské elementy, etnické prvky, moderní umění s atmosférou britského klubu. Vedle běžeckých pásů je tak možné narazit na sochu zlaté gorily, při průchodu do jiné místnosti pro změnu na zavěšeného krokodýla, stěny pracují s barevnou výmalbou či dřevěným obkladem, to vše za účelem zdůraznit familiaritu a naopak potlačit maskulinní a technický ráz, který je pro fitness prostředí obvyklý. Pro začátečníky jsou určeny obrazovky zabudované ve stěnách, kde je možné podívat se na popis stroje i doporučené cviky. Vedle toho je možné vybrat si z více než 50 různých virtuální fitness kurzů Cyberobics.

johnreed_prague_cardio-john-reed-fitness-music-club

johnreed_prague_core-area-john-reed-fitness-music-club

johnreed_prague_crocodile-john-reed-fitness-music-club

johnreed_prague_machines-john-reed-fitness-music-club

Nedílnou součástí každého studia John Reed je také hudba. Po celou dobu v něm hraje brandované rádio energetickou hudbu, zahrnující house, electro, hip hop i pop. Dvakrát týdně, v pondělí a v pátek, budou v klubu vystupovat přizvaní DJs jak z lokální, tak zahraniční scény. Vybranou hudbu lze poslouchat rovněž přes aplikaci z mobilního telefonu, nebo přes Soundcloud a Mixcloud. „Na playlistech pracuje náš berlínský tým, složený z odborníků z MTV a DJů. Hlasitost hudby je přitom nastavena tak, aby si každý, kdo naši hudbu  poslouchat nechce, mohl nasadit sluchátka“ přiblížil Markus Adam.

johnreed_prague_rowing-john-reed-fitness-music-club

Pokud bude první studio John Reed v Praze dobře fungovat, lze očekávat další pobočky, a to nejen v hlavním městě. „Uvidíme, naše plány jsou ambiciózní. Jen příští rok hodláme otevřít 22 studií v pěti zemích, jdeme například do Curychu nebo Istanbulu. Jako mezinárodní značka, kterou se cítíme být, chceme mít studia ve všech skvělých městech,“ doplnil Adam. O vstupu dalších značek ze skupiny – McFit nebo High5 – však zatím v plánu není.

Na českém trhu se bude muset John Reed potýkat i s nemalou konkurencí. Po dvou studiích zde má řetězec Holmes Place a Factory Pro, jedno centrum patří do sítě World Class, pět jich provozuje Pure Jatomi, šest síť Solárium Fitness BBC.

-stk-