Makro uvádí nový koncept prodejny

makro_inspirace-65
S novým konceptem se Makro posunuje od prodeje ke službám, zařazuje lokální dodavatele.

Společnost Makro ČR otevřela po půl roce rekonstrukce svou prodejnu na pražských Stodůlkách, která představuje nový koncept Makro Inspirace, nesoucí se v rámci změny firemní strategie od prodeje ke službám. S novou prodejnou chce firma přinášet svým zákazníkům inspiraci, zvýšit při nákupu pohodlí i akcentovat lokální produkty. Jedná se o pilotní prodejnu, jejíž přestavba stála celkem 34 milionů korun. Pokud se během prvního roku provozu osvědčí, bude nový koncept postupně uplatněn na vybrané ze 13 prodejen Makro na českém trhu.

„Celá proměna se zdaleka netýká pouze designu interiéru. Při přestavbě jsme se podívali i na náš sortiment, který prošel hloubkovou revizí. Do nabídky jsme zařadili 3 500 nových položek a na sedm set jsme jich vylistovali. Pro finální podobu jsme se nechali inspirovat podněty od našich zákazníků,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Guillaume Chêne. „Zaměřili jsme se na oblast zdravého stravování a organických potravin včetně tzv. superpotravin. Výrazně jsme rozšířili etnickou kuchyni včetně asijské, balkánské nebo mexické. Z nepotravinářského zboží u nás nyní najdete ekologické čističe, široký sortiment jednorázového nádobí a doplňky pro stolování,“ doplňuje Rober Brejc, manažer prodejny Makro Stodůlky. 

Další změnou je mnohem silnější spolupráce s lokálními dodavateli a producenty, kterých by v současnosti mělo být nasmlouváno více než 40. „Z nových značek bych namátkou zmínil Pekařství Štastná Koza z Berouna, Marmelády Šafránka nebo třeba 14 lokálních řemeslných pivovarů včetně Pivovaru Matuška, Tátův Sad a Prague Cider,“ vyjmenovává Brejc. 

K inspiraci slouží i speciální stojany označeny bodem Extra

K inspiraci slouží i speciální stojany označeny bodem Extra

Vnitřní vzhled obchodu akcentuje teplé barvy a přírodní materiály. K osvětlení se využívá LED světla i denní světlo. Uličky mezi regály jsou průchodnější. Vybudováno bylo rovněž nové oddělení pekárny i zákaznické toalety, oddělení ovoce a zeleniny bylo rozšířeno a součástí prodejny se stala i otevřenou kuchyň pro inspirační workshopy se zákazníky přímo v prodejně.

makro_inspirace-62

makro_inspirace-56

makro_inspirace-45

makro_inspirace-1

Řešení prodejny navrhl interní tým Makro ve spolupráci s italskou společností Costa, českou firmou Refuel a architektem Janem Skoupým. Novou podobu prodejny komunikuje Makro v online prostředí, mimo jiné i prostřednictvím spolupráce s influencerkou Kamu, jež se ráda věnuje asijské a mexické kuchyni. 

makro_inspirace-52

Spolu s novým konceptem plánuje Makro v příštím roce otevřít i nové distribuční centrum v Kozomíně, na sever od Prahy.  Centrum bude sloužit jako centrální sklad zboží, kde se budou připravovat dodávky jak pro vlastní prodejny, tak i pro zákazníky z řad maloobchodních prodeje a gastronomických provozoven.

Rozvoz zboží už nyní tvoří 30 % prodejů českého velkoobchodu. „Zákazníci chtějí po dodávce potravin především spolehlivost, dostupnost zboží, stabilitu cen a garanci čerstvosti, a to vše umíme zajistit. V rozvozu vidíme velký potenciál. Do budoucna bychom chtěli, aby tvořil 50 % našich tržeb, ale ne na úkor našich prodejen cash&carry,“ prozradil Guillaume Chêne.

-stk-

Zařazeno v rubrice: Marketing

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.