PNS buduje prodejní místa pomocí franšíz

pátek, 01. září 2017, 08:00 Tisk MediaGuru

Společnost pro distribuci periodického tisku vstupuje i do maloobchodu.

Společnost PNS, hlavní hráč na trhu distribuce tisku, aktivně vstoupila od přelomu letošního jara a léta také do prostředí maloobchodních prodejen tisku. Prodejcům nabízí spolupráci formou franšízingu, tedy samostatného podnikání, které je podřízeno franšízové smlouvě s PNS, spojené s nabídkou kapitálové účasti.

PNS si tím otvírá možnost mít ve správě i prodejní řetězec. Podle generálního ředitele PNS Petra Nováka mají mít ale z franšízingových prodejen benefity především zákazníci. „Budování prodejních míst formou franšíz vnímáme jako jednu z možností, jak tato místa zachovat a dále rozvíjet. Získání lukrativního místa je dnes spojeno poměrně s náročnou administrativou i vysokými investicemi. Společnost PNS je schopna tato jednání a investice zrealizovat, vybavit prodejnu a zajistit kvalitní dodavatele s vhodným portfoliem zboží. Jde tedy o spojení silného partnera a prodejců se znalostí trhu tiskovin a doplňkového sortimentu,“ říká.

PNS tak na své náklady navrhne design interiéru prodejny, podílí se na brandingu exteriéru i interiéru nebo vybavení provozovny tak, aby zapadala do celkové koncepce PNS. Prodejci si mohou rozložit náklady do delšího období a splatit je z výnosů z prodeje díky franšízovému konceptu. „Vybudování nového prodejního místa, aby odpovídalo současné době, stojí mezi 300-500 tis. Kč. To jsou prostředky, které jsou pro většinu drobných prodejců nepřekonatelný problém. My ho tímto způsobem řešíme,“ přibližuje Petr Novák.

Kolik těchto prodejen tisku pod značkou PNS by mohlo do budoucna vyrůst, je zatím předčasné uvádět. „Jsme na začátku budování této sítě. Naším cílem není kvantita, ale vybudovat síť na místech s dalším potenciálem. Místa budujeme s dlouhodobou koncepcí s propojením dalších služeb,“ dodává generální ředitel PNS.

-mav-