R2B2: Programatická reklama roste letos o 123 %

Programatický TV banner
Společnost R2B2 zveřejnila odhad vývoje programatické reklamy v letošním roce.

Prodej reklamy v programatické síti R2B2 Multiscreen meziročně roste o více než dvojnásobek, konkrétně o 123 %. Vyplývá to z odhadu, který společnost poskytla ve čtvrtek dopoledne. Podle R2B2 stojí za růstem prémiové formáty. Mezi ně patří například branding, video formáty a také TV formáty. Mimo to společnost zaznamenává růst také díky rozšiřování programatického obchodu o nové formáty, jako je například nativní reklama.

V případě formátu branding firma odhaduje, že v hlavní sezóně letošního roku se do tohoto formátu investuje mezi 15-20 mil. Kč. Nativní reklama má tvořit více než 5 % celkového obratu reklamní sítě. „Vidíme v nativní reklamě takřka bezbřehé možnosti rozvoje a využití. Naše technologie dokáže agregovat další reklamní zdroje a dodávat nativní reklamu na širokou škálu obrazovek,” uvedl Martin Čelikovský, jednatel společnosti R2B2.

Rostoucí oblibu zaznamenávají podle R2B2 bannerové formáty, především díky možnosti využití rich media. I přesto jejich ceny podle RTB Indexu mírně klesají. Jedná se zejména o bannery s rozměry 300 x 600 px a 480 x 300 px. Jejich průměrná cena za tisíc zobrazení se má v síti R2B2 pohybovat kolem 71 Kč.

Zastoupení typů formátů v síti R2B2, 1Q/2016-4Q/2017

Zdroj: R2B2

Pozn.: *odhad, zdroj: R2B2

-mav-

Zařazeno v rubrice: Internet & Mobil

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.