V Česku vzniká prostor pro butiková hračkářství

pátek, 01. září 2017, 13:30 Marketing MediaGuru

Rodiče jsou na hračky pro své děti stále náročnější, říká majitelka Kidtown.cz Jana Vyhlídalová.

Hračkářství v poslední době rostou jako houby po dešti. Vedle velkých hráčů, jako je Bambule, Sparkys či Hamleys, které už přes rok obývá na pražské ulici Na Příkopě více než 6 000 m2, vznikají na českém trhu i malé butikové obchůdky nabízející tak trochu „jiné“ hračky. Ve Školské lze v Hračkotéce nakoupit kromě dřevěných hraček a stavebnic i tvořivé sety francouzské značky Djeco, v Řeznické v Hugo chodí bos je možné vybírat z českých produktů a do Uralské v Dejvicích zavítají ti, co svým dětem chtějí pořídit hlavně chytré hračky. Na ty se specializuje hračkářství Kidtown.cz, které před třemi lety založila Jana Vyhlídalová, někdejší ředitelka reklamních a informačních služeb v O2. Jak sama říká, nápad založit si obchod s chytrými hračkami přišel po narození syna. „Důvodem, proč vznikají specializovaná hračkářství, je, že jejich zakladatelky k tomu mají v určitý životní okamžik blízko. Samozřejmě, že svým dětem koupí i mainstreamové a licencované značky, ale zároveň už chtějí i něco víc. Proto se tu pro specializovaná hračkářství otevírá velmi zajímavý prostor na trhu,“ myslí si.

„Děti se dnes obecně rodí starším rodičům, kteří o hračkách více přemýšlí a pro své potomky chtějí to nejlepší. My nabízíme chytré hračky, které splňují více účelů najednou, děti zabaví, ale zároveň je i rozvíjí a poučí,“ popisuje Jana Vyhlídalová. Příkladem mohou být Montessori hračky, logopedické pomůcky, stavebnice Kapla nebo robotické Cubetto, které děti naučí jednoduše programovat. Jednotlivé hračky v sortimentu přitom majitelka obchodu sama pečlivě vybírá. Inspiraci hledá nejen na mezinárodních veletrzích, v zahraničí, ale i u mamabloggerek – v minulosti tak s Madame Coquette, jež loni vyhrála anketu Mamablog roku, zařadila do sortimentu několik hraček. Rovněž se jí už s nabídkami začali ozývat přímo i výrobci.

Hračkářství Kidtown.cz
Hračkářství Kidtown.cz

K propagaci značky využívá Kidtown.cz především online a svou kamennou prodejnu. V jejích prostorách je hrací koutek, kde si mohou děti hračky vyzkoušet, ale i místnost, v níž probíhají různorodé dětské kroužky. Rodiče, kteří na své ratolesti čekají, si mohou dát kávu, která je nabízena i těm, kteří si přijdou do obchodu pouze vyzvednout zboží ze Zásilkovny.cz. Nedílnou součástí jsou také eventy, na které jsou zvány i maminky-celebrity. „V hračkářství jsme slavili Halloween, pořádali herní odpoledne, bleší trhy, módní přehlídky, vždy s cílem do obchodu natáhnout lidi,“ říká Vyhlídalová s tím, že kamennou prodejnou přitom cílí především na silnou dejvickou komunitu.

Vzhledem k tomu, že Kidtown.cz provozuje také e-shop, vyráží i mimo svou prodejnu. V loňském roce zajišťovalo hračkářství dětský program v olympijském parku Rio-Lipno, přítomné bylo na Anifestu v Třeboni, dětském Minifestivalu či veletrhu ForToys.

Svou přítomnost značka dále posiluje v online prostředí, kde komunikuje na webu a sociálních sítích. „Velmi dobře nám v současnosti funguje Instagram, i když jasné prodejní výsledky za ním vidět nejsou,“ prozrazuje Vyhlídalová, jež dále spolupracuje s vybranými bloggerkami a testuje affiliate marketing. Sází také na PR aktivity, kterými dává vědět zejména v lifestylových časopisech a titulech cílících na rodiče o herních novinkách. Tak byla letos například prezentována hračka Re,Cycle,Me, s níž si děti mohou vytvořit z odpadu domácnosti – z ruliček od toaletního papíru, krabic od mléka či PET lahví – hudební nástroje, roboty nebo třeba velikonoční dekorace.

Do budoucna plánuje Jana Vyhlídalová sortiment Kidtownu rozšiřovat, a to směrem ke vzdělávacím hračkám a výukovým pomůckám, jakou je například vědecká edice zmíněné Re,Cycle,Me, s níž si mohou děti vyzkoušet různé fyzikální zákony v praxi. „Už teď k nám někteří chodí nakupovat hračky do škol a školních družin,“ podotýká. „A navíc, jak roste můj syn i naši první zákazníci, chtěla bych jim nabídnout něco nového,“ doplňuje.

-stk-