YouTube upraví svou mobilní aplikaci

pondělí, 04. září 2017, 07:30 Internet & Mobil MediaGuru

Mezi klipy půjde přepínat pouhým gestem, ovlivnit to může i způsob přehrávání reklamy.

Videoportál YouTube připravuje množství funkčních a vizuálních změn, s nimiž se uživatelé mají setkat během příštích měsíců. Alphabet, provozovatel zmíněného úložiště videoobsahu, o něco přiblíží mobilní aplikaci YouTube sociálním médiím typu Instagram či Snapchat. To ovlivní způsob jejího ovládání, konzumace obsahu a potenciálně také umístění a zobrazování videoreklamy. Sledování klipů by tak mělo být na mobilních zařízeních ještě pohodlnější, a to nejen kvůli budoucímu zavedení responzivního formátu přehrávaných videí.

YouTube již letos začal zavádět ovládání pomocí gest, když dvojité poklepání na levou či pravou stranu obrazovky znamená jeho posun o deset sekund vpřed či vzad. V trendu hodlá pokračovat. V blízké budoucnosti by mělo být podobně intuitivní přeskakovat nejen mezi částmi konkrétního videa, ale rovnou i mezi jednotlivými klipy. Tím by zároveň mohla dál růst celková doba zhlédnutí videí, poznamenává server Marketingland.com s tím, že přestože jde o zdánlivě malou změnu, může mít vliv i na způsob, jakým YouTube nakládá s reklamou. Pro portál jsou v tomto ohledu charakteristickým formátem takzvané pre-rolly, spoty, co se automaticky spouští ve stejném okně jako zvolené video. Uživatel tak vidí popisek videa, ale mezitím se spouští ještě reklama To může podle Marketingland.com vést část publika ke spojování si reklamy a žádaného videoobsahu.

Během přeskakování mezi klipy by se podle Marketingland.com mohly spouštět reklamy podobným způsobem jako v případě řečených sociálních sítí. Teda na celou mobilní obrazovku, náhodně, bez uvedení popisků toho, co za obsah bude následovat. Psychologicky by reklamy působily jako samostatný prvek, bez jakékoliv obsahové vazby na následné video. Když Instagram zaváděl videoreklamu mezi jednotlivými multimediálními formáty s názvem Stories, právě skutečnost, že ji „lidé budou vnímat jako samostatný prvek bez vazby na ostatní produkci“ patřila podle ředitele tržních operací Jima Squirese mezi jeden z rysů daného způsobu inzerce.

Tato skutečnost je obzvláště důležitá v kontextu problémů, se kterými se YouTube setkal na jaře. Na 250 značek začala tuto platformu bojkotovat s odůvodněním, že portál nedokáže zajistit, aby se jejich reklama nezobrazovala před nevhodnými klipy, například těch s antisemitským obsahem. Provozovatel YouTube se k možné podobě reklamních formátů v mobilní aplikaci nevyjádřil. Stejně jako v případě ostatních řešení se ale může inspirovat u konkurence. Její přístupy se liší, stačí si vybrat. Snapchat na rozdíl od Instagramu totiž značkám jistou míry kontroly nad tím, kde se jejich reklama objevit může a kde ne, dává.

-jav-