Facebook otevírá své Stories značkám

neděle, 15. října 2017, 09:45 Internet & Mobil MediaGuru

Sociální síť dává stránkám nový prostor pro obsah. Uživatelé si ale zatím na Stories příliš nezvykli.

Foto: Facebook

Foto: Facebook

Facebookové stránky získají nové možnosti, kudy šířit svůj obsah. Největší sociální síť světa se jim rozhodla zpřístupnit formát Stories, s nímž jako první přišla chatovací aplikace Snapchat. Tato speciální fotoalba, jež po 24 hodinách automaticky mizí, budou moci stránky vytvářet prostřednictvím mobilní aplikace již příští měsíc. Na rozdíl od běžných uživatelů však nezískají přístup k funkci, která by Stories automaticky zveřejnila jak na Facebooku, tak Instagramu. Ten je dceřinou firmou prvně jmenované sociální sítě a řečený formát se na něm poměrně dobře uchytil.

K dispozici nebude ani promování jednotlivých Stories, uvádí podle serveru Marketingland.com mluvčí firmy. Web současně poukazuje na skutečnost, že momentálně Stories de facto ani žádnou propagaci nepotřebují. Mizející fotoalba totiž vytváří jen málo uživatelů Facebooku. Jakákoliv nová Story je tedy ve speciálním feedu, kde se nové výtvory tohoto formátu zobrazují, prakticky nepřehlédnutelná. Vzhledem k umístění tohoto feedu přitom paradoxně Stories patří mezi jedny z prvních prvků, jež uživatel při spuštění Facebooku uvidí. V tomto ohledu tak mají Stories specifický marketingový potenciál. Sama firma navíc podle portálu Techcrunch  nastínila, jak přesně by takové využití multimediálního formátu mohlo ze strany značek vypadat. Očekává, že k vidění bude daleko víc pohledů „do zákulisí“ chodu té které společnosti či přípravy regulérních kampaní. V takovém případě uživatel nahlédne, jak se třeba natáčela konkrétní reklama – jež ve své finální podobě najde (placené) umístění přímo ve výpisu běžných příspěvků uživatelů Facebooku.

Důležitou otázkou však zůstává, kolik z nich si Stories opravdu rozklikne, i kdyby byly příspěvky tohoto formátu tou první věcí, kterou lidé uvidí. V momentě, kdy výpisy Stories zůstávají většinu času prázdné, se uživatelé s tímto formátem prakticky nemají šanci seznámit a zvyknout si na jeho konzumaci. Přesná čísla o tom, kolik lidí řečenou funkci skutečně využívá a prohlíží, dosud Facebook nezveřejnil, nicméně existuje několik odhadů, podle nichž to bude poměr uživatelů jen těžko srovnatelný s Instagramem či Snapchatem.

„Pouze osm z mých 2 800 facebookových přátel zveřejnilo během uplynulých 24 hodin svou ‚story‘. A z toho tři byly souběžně publikovány na Instagramu,“ uvádí redaktor serveru Techcrunch. Zkušenost autora tohoto článku zůstává obdobná s tím, že mezi jeho 200 kontakty tuto funkci v době psaní článku nevyužívá žádný. Naopak Instagram hlásí jiná čísla, a to přímo prostřednictvím svých oficiálních statistik. Stories tam využívá na 250 milionů uživatelů z celkových 800 milionů lidí, kteří aplikaci spustí alespoň jednou za měsíc. Podnítit podobný zájem o Stories se tak nyní snaží i Facebook. Vzhledem k tomu, že v newsfeedu už příliš místa pro další sponzorovaný obsah nezbývá, snaha inzertně využít i tento dosud relativně opomíjený formát dává o to větší smysl.

-jav-