Mediální investice za tři čtvrtletí vzrostly o 9 %

pátek, 20. října 2017, 11:30 Reklama MediaGuru

Reklamnímu trhu se podle monitorovaných investic letos daří, potvrzují to i data za září.

Hrubé mediální investice se za období tří čtvrtletí roku 2017 meziročně zvýšily o 9 % na monitorovaných 59,7 mld. Kč. Podle dat monitoringu Nielsen Admosphere se na nárůstu investic podílely především televizní internetová reklama. V jejich případě je meziroční navýšení o deset procent a více. V rámci internetové reklamy sleduje monitoring jen display reklamu a videoreklamu, neobsahuje vyhledávání a další jiné formy internetové reklamy.

Monitorovaná data jen za měsíc září zároveň ukazují, že mediální investice se v tomto měsíci v hrubém zvýšily o 8 %. Snížení se ale dotklo tiskové a především outdoorové reklamy, což souvisí s novou regulací, která od září zakazuje umísťovat reklamu u dálnic.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, I-IX/2017

Mediatyp 2016 2017 změna
TV            28 180 544 000 Kč          32 074 319 000 Kč 13,8%
Tisk            13 387 551 000 Kč          13 572 425 000 Kč 1,4%
Internet              4 498 360 000 Kč            4 963 035 000 Kč 10,3%
Rádio              4 968 010 000 Kč            5 271 732 000 Kč 6,1%
OOH              3 642 623 000 Kč            3 756 799 000 Kč 3,1%
celkem          54 677 088 000 Kč        59 638 310 000 Kč 9,1%

Pozn.: Internet zohledňuje jen display reklamu

Ceníková hodnota reklamního prostoru, IX/2017

Mediatyp Září 2016 Září 2017 změna
TV              3 871 100 000 Kč            4 474 819 000 Kč 15,6%
Tisk              1 995 434 000 Kč            1 929 070 000 Kč -3,3%
Internet                573 041 000 Kč              609 170 000 Kč 6,3%
Rádio                705 847 000 Kč              755 322 000 Kč 7,0%
OOH                508 401 000 Kč              477 252 000 Kč -6,1%
celkem              7 653 823 000 Kč            8 245 633 000 Kč 7,7%

Pozn.: Internet zohledňuje jen display reklamu

Zdroj: Nielsen Admosphere

Připomínáme, že monitorované investice nevyjadřují reálné objemy, které byly investovány za nákup reklamního prostoru.

-mav-