YouTube zvýšil v Česku zásah, chystá nové formáty

pondělí, 2. října 2017, 15:30 Internet & Mobil MediaGuru

Google představil klientům a mediálním agenturám novinky videoserveru YouTube.

Videoserver YouTube zvýšil za uplynulý rok zásah v české populaci, vyplývá z aktualizovaných čísel návštěvnosti, které na setkání se zadavateli reklamy a s mediálními agenturami YouTube Pulsepředstavila výzkumná agentura Median. Podle měření admeter 1000 představuje dosah YouTube na českém trhu 68 % populace ve věku 15-69 let. V meziročním srovnání to představuje nárůst o více než pět procentních bodů (srovnání mezi dubnem 2016 a březnem 2017). Nejvyšší meziroční nárůst si připsaly nejmladší věkové skupiny 15-24 a 25-34, kde se navýšení pohybovalo mezi 12-13 procentními body.

Podle výsledků zmíněného měření má YouTube ve skupině 15-24 let oslovovat 90 % této populace, což má být více než měsíční zásah televizních stanic v této populaci. Měsíční zásah YouTube má být také významně větší než zásah ostatních online platforem na českém trhu (Prima, Stream.cz, Nova, ČT, Playtvák aj.).

Zásah YouTube v populaci ČR (zdroj: Prezentace společnosti Median na akci YouTube Pulse)

Zásah YouTube v populaci ČR (zdroj: Prezentace společnosti Median na akci YouTube Pulse)

Průměrný týdenní strávený čas na YouTube vzrostl meziročně o 12 minut, ve skupině 15-24 dokonce o 41 minut. V průměru tráví populace 15-69 na YouTube 75 minut, mladí lidé ve věku 15-24 let téměř tři hodiny (175 minut).

Zásah YouTube v populaci ČR (zdroj: Prezentace společnosti Median na akci YouTube Pulse)

Zásah YouTube v populaci ČR (zdroj: Prezentace společnosti Median na akci YouTube Pulse)

Měsíčně má YouTube v průměru navštívit 5,2 milionu Čechů, kteří měsíčně zhlédnou dvě miliardy videí.

YouTube zároveň inzerentům oznámil, že připravuje nové reklamní formáty. Už v průběhu roku avizoval, že upustil od 30vteřinových nepřeskočitelných spotů a že je nahradil kratšími formáty (6vteřinový bumper). V nabídce by se měly už brzy objevit nové možnosti cílení, a to na momenty, které jsou pro uživatele v daný moment nejvíce důležité. Jde o oblasti spotřební zvyklosti (obliba stravování, nákup oděvů, doprava, zábava, finanční a bankovní zvyklosti aj.) a připravuje se také cílení podle životních momentů (zásnuby, koupě domu, založení podnikání, důchod aj.).

Pro vytvoření masového zásahu přijde YouTube s novým formátem Trueviewoptimalizovaného na zásah, nakupovat se bude na imprese. „Z prvních testů je vidět, že zásah je dvojnásobně vyšší než v klasickém TrueView. V tomto formátu nejde o dokoukanost, ale o strávený čas,“ přiblížila Marie Krátká, která má v Googlu na starosti mediální agentury. Další novinkou má být Trueview formát pro výkonnostní reklamu, od kterého si YouTube slibuje navyšování návratnosti investic (ROI). Připravuje se i měření dopadu efektivity inzerce na ofline tržby.

Generální ředitelka Google ČR Taťána Le Moigne, foto: Google ČR

Generální ředitelka Google ČR Taťána Le Moigne, foto: Google ČR

Ředitelka pro agenturní sektor Google ČR Vanda Wolfová, foto: Google ČR

Ředitelka pro agenturní sektor Google ČR Vanda Wolfová, foto: Google ČR

Agency sales manager Google ČR Petr Houzar, foto: Google ČR

Agency sales manager Google ČR Petr Houzar, foto: Google ČR

Analytik projektu AdMeter agentury Median Josef Fišer, foto: Google ČR

Analytik projektu AdMeter agentury Median Josef Fišer, foto: Google ČR

-mav-