Emailing 2020: Obrazová příloha musí být také autentická

sobota, 6. října 2018, 08:30 Marketing MediaGuru

U fotografií z fotobanky nikdy nevíte, kdo jiný je ve své kampani použil, upozorňuje Tim Watson ze Zettasphere.

Riziko fotografií z fotobanky v praxi, foto: MediaGuru.cz

Riziko fotografií z fotobanky v praxi, foto: MediaGuru.cz

Fotografie, ilustrace, komiksy, to vše lze použít v marketingové komunikaci k přilákání pozornosti. Nicméně aby v kampani fungovaly, musí ke sdělení i značce ladit. „I obrázky musí být kreativní, zajímavé a autentické,“ řekl Tim Watson, konzultant e-mailového marketingu ze společnosti Zettasphere, na čtvrteční konferenci Emailing 2020.

Podle neurovědeckého výzkumu z MIT stačí k rozpoznání obrázků dokonce jen 0,013 s. Nicméně ne každý obrázek funguje. „Pokud používáte v kampani fotografie z fotobanky, bohužel si nemůžete být nikdy jisti, kdo jiný je už použil,“ řekl Tim Watson s tím, že se tak jedna tvář štěstím zářící ženy objeví v reklamě na letenky, lekce zumby i v náborovém inzerátu.

Autentičnost obrazové přílohy je podle Watsona důležitá i v e-mailingu. Právě fotografie dokáže zaujmout i zvýšit konverzi. „Důležité je, aby byla fotografie jasná a nezavádějící,“ dodal Watson a poukázal na test dvou inzerátů na suchý šampón. O 24 % lepší proklikovost vykázala dolní fotografie, kde bylo jasnější, k čemu daný produkt použít.

Dolní fotografie měla o 24 % lepší proklikovost, ta horní přišla lidem nejasná, foto: MediaGuru.cz.

Dolní fotografie měla o 24 % lepší proklikovost, ta horní přišla lidem nejasná, foto: MediaGuru.cz.

Stejně tak je potřeba dávat pozor na to, jaké emoce fotografie vyvolává. V komunikaci aerolinek je tak lepší používat fotografie lidí v cílových destinací než například taxikáře, který cestující odveze z letiště do ubytování. K získání informací, jaký mají lidé z dané fotografie první dojem, lze využít například pětisekundový test od Usability Hub. K zjištění emocí, které u diváků fotografie vyvolávají, se hodí Photofeeler.

Při prezentaci produktů by zase fotografie měly podtrhávat jejich benefity. Tenký laptop lze představit fotografií, jak je vytahován z obálky, oblečení zase lépe funguje nafoceno na lidech, boty naopak jen samy o sobě.

Fotografie produktů by měly podtrhávat jejich benefity, foto: MediaGuru.cz.

Fotografie produktů by měly podtrhávat jejich benefity, foto: MediaGuru.cz.

Pokud je komunikována sleva, účinnější je podle Watsona ukázat konkrétní produkty než jen zabalený dárek. Ze tří níže uvedených vizuálů byl nejúspěšnější první z nich – konverze byla ve srovnání s dalšími dvěma o 30 % vyšší.

Lidé chtějí vidět konkrétní produkty, horní vizuál přinesl o 30 % více konverzí než dva dolní, foto: MediaGuru.cz.

Lidé chtějí vidět konkrétní produkty, horní vizuál přinesl o 30 % více konverzí než dva dolní, foto: MediaGuru.cz.

„Rovněž si můžete pohrát i s velikostí produktů nebo s jejich animací. V tomto případě je však dobré myslet na to, aby i animace něco přinášela, například aby dobře ukázala či vysvětlila produkt,“ poradil Tim Watson.

-stk-