S formátem podobným Stories přichází i Twitter

neděle, 17. března 2019, 09:40 Internet & Mobil MediaGuru

Mikroblogovací služba reaguje na rostoucí význam vizuální komunikace a úspěch formátu Stories. Twitter si jej ale přizpůsobuje podle sebe.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Provozovatelům Snapchatu se úspěch jejich formátu multimediálních alb Stories s nadsázkou řečeno vymkl z rukou. Původně doplňkovou funkci Snapchatu úspěšně okopírovala ostatní sociální média a nyní se jí po Instagramu a Facebooku inspiruje i Twitter. Byť v porovnání se svou konkurencí ne tak okatě. Ve výpisu tweetů se tak mají v nejbližších dnech začít objevovat krátká videa, živé přenosy i jednotlivé fotografie doplněné hashtagy, označením lokality a textovými popisky v barevném poli. Právě možností snadné kombinace odlišných komunikačních kódů mimo jiné Stories, jež však v případě Twitteru toto označení nenesou, vynikají. Také z toho důvodu mají potenciál si získat na timeline větší kus pozornosti uživatelů, twitterové „stories“ si na ní ukousnou větší plochu než například klasické fotografie. Na rozdíl od konkurence ale Twitter zatím nehodlá tento typ obsahu po uplynutí 24 hodin automaticky mazat. Naopak, provozovatel mikroblogobací služby ho nechce nechat zapadnout. Náležitě otagovaná „stories“ hodlá Twitter přednostně zobrazovat ve výsledcích vyhledávání a výpisu příspěvků na témata, o kterých uživatelé vášnivě diskutují.

„Update je součástí mnohem větší transformace na Twitteru,“ řekl podle Engadget produktový manažer Twitteru Keith Coleman. „Naším cílem je zaměřit se na to, co se děje ve světě. Hlavním cílem funkce je, aby fungovala rychle a snadno,“ dodal.

V případě Stories známých ze Snapchatu, Instagramu a Facebooku platí, že se nové příspěvky daného typu zobrazují ve speciální liště na hlavní straně aplikace. U největší sociální sítě světa dokonce uživatelům chodí upozornění, pokud některý z jejich kontaktů vloží do dočasného fotoalba nový příspěvek. Uvedené odlišnosti ale do značné míry maže podoba ovládání uvedených služeb. Jak v případě Instagramu, tak Twitteru, stačí na hlavní stránce aplikace potáhnout prstem po obrazovce a uživateli se otevře speciální fotomód. Pokud by ale na Twitteru hledal četné filtry či prvky takzvané rozšířené reality, nepochodil by. Server SocialMediaToday ale připomíná, že právě v tomto směru může popsaný formát najít četné marketingové využití.

Popsaná novinka však nemá vést k tomu, že by Twitter zcela zanedbával svou dceřinou aplikaci Periscope, která se na streamování videí specializuje. Naopak pracuje na posílení její reputace. Tento týden současně firma oznámila, že začne potírat falešné interakce. Relativně rozšířenou praxí je udílení srdíček či zvyšování počty sledujících pomocí botů, připomíná server TechCrunch.

S řečenými neduhy Twitter dlouhodobě bojuje rovněž v případě své mikroblogovací služby. Pokud by došlo k rozmachu popularity jeho vlastní varianty Stories, lze předpokládat, že se pozornost botů a trollů zaměří i na ni. Tím spíše, pokud má být zmíněný formát významný z pohledu zpravodajské role Twitteru – stal by se další potenciálně lákavou platformou pro šíření lživých zpráv. Byť zkušenosti z Instagramu a Snapchatu zatím hlavně ukazují, že Stories slouží zejména pro sdílení selfies a fotografií oběda. V tomto ohledu se ambice Twitteru a jeho důraz na obsah zpravodajského ražení vymykají.

-riv-