Investice do rádií byly ve čtvrtletí vyšší o 3 %

středa, 03. května 2017, 12:25 Aktuality, Rádio MediaGuru

Objem čistých investic směřovaných do rozhlasové reklamy v prvním čtvrtletí 2017 dosáhl podle dat rozhlasových hráčů 285 mil. Kč. Bylo to o 2,9 % více než v prvním čtvrtletí 2016. Celkově investice do rádií se kontinuálně zvyšují , a to na regionálním i národním trhu téměř stejným tempem. Rostou segmenty telekomunikace, zábava, volný čas a elektronika. Naopak klesají segmenty hobby a vzdělávání.

Zdroj: APSV, SKMO
Zdroj: APSV, SKMO

Výhled pro druhý kvartál 2017 je podle názoru provozovatelů vysílání poměrně nadějný. Rádia vykázala silný duben, má se dařit přímému obchodu, agenturní obchod označují rozhlasoví provozovatelé za stabilní.

Přehled čistých rádiových investic vychází z expertního odhadu všech hlavních hráčů na trhu rádiové reklamy (Radiohouse, Radio United, Český rozhlas). Čisté investice vyjadřují objem v ceníkových cenách očištěný o slevy a bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků. Údaje jsou založeny na fakturovaných objemech, nikoli odvysílaných.

-mav-