Prima letos zdvojnásobila programatik v HbbTV

středa, 25. října 2017, 11:30 Aktuality, TV MediaGuru

Objem programatické reklamy v HbbTV v rámci skupiny Prima se v letošním roce zdvojnásobil.

V letošním roce se objem programatické reklamy v HbbTV v rámci skupiny Prima zdvojnásobil, uvedl na úterním diskusním stolu k hybridnímu vysílání, který pořádal server Digizone.cz, Štěpán HykšTV Prima. Z pohledu celku ale stále programatik v HbbTVpředstavuje nižší procenta celkového reklamního objemu.

Podle Štěpána Hykše se Prima snaží využívat maximálně 20 % impresí v programatickém HbbTV prodeji, aby diváky zbytečně nezahltila, uvedl. „Klienti dnes očekávají kvalitnější obsah. Jeden z důvodů, proč programatickou reklamu v HbbTV limitujeme, je to, abychom zabránili nějaké nevoli diváků,“ přiblížil. Nejvyužívanějším formátem v rámci hybridní programatické reklamy je na Primě formát switch-in (při přepnutí kanálu rovnou zobrazí reklamu), jehož podíl přesahuje 60 %.

Podle Kamila Foltina ze společnosti R2B2 je evidentní, že se televize jako médium posouvá od modelu „jednoho vysílatele k mnoha příjemcům“ k modelu „jednoho vysílatele k jednomu příjemci“. Ten celkově považuje českou nabídku HbbTV za kvalitní. „V aplikacích nezaostáváme. Přestože subjekty na vyspělých trzích mají velké možnosti, jsme kvalitativně srovnatelní,“ zmínil.

Dušan Gajdoštík ze společnosti Seznam.cz posluchačům přiblížil, že Seznam pomocí HbbTV rozšiřuje cestu distribuce přes televizní obrazovky. „Meziročně nám narostla téměř dvojnásobně používanost TV obrazovek. Slibujeme si, že se tento způsob bude rozšiřovat a je to cesta k divákovi. Jde i o prodej reklamy, prodáváme reklamu stejným způsobem jako na internetu,“ přiblížil. Dodal přitom, že pro Seznam.cz je klíčovým zdrojem příjmů v oblasti videa formát video reklamy. „Banery jsou doplňkovým zdrojem příjmu, v TV rozšiřují celkové inventory. Červené tlačítko aktivně nepodporujeme, protože jdeme cestou internetu, můžeme ale vyrobit interaktivní reklamu,“ popsal.

-mav-