Jak si vybíráme myčku auta?

čtvrtek, 01. ledna 1970, 01:00 Výzkum MediaGuru

2/3 majitelů vozu s cenou nad půl milionu čistí svůj vůz minimálně jednou týdně

V tomto vydání projektu snapshots se zaměříme na péči o naše čtyřkolé miláčky. Polovina řidičů myje auto jednou až dvakrát měsíčně, třetina jednou až dvakrát za čtvrt roku a pouze dvě procenta auto nemyje vůbec. S přibývajícím stářím auta klesá pravidelnost mytí a s růstem ceny vozu se naopak frekvence zvyšuje. Dvě třetiny majitelů vozu s cenou nad půl milionu čistí svůj vůz minimálně jednou týdně.

V kategorii do 100 tisíc tak činí pouze pětina. Nejběžnější je automatické mytí v myčce (46 %), následuje mytí auta svépomocí doma (43 %) a ostatní preferují ruční mytí v myčce (11 %). Se vzrůstajícím věkem vozu ubývá uživatelů myček a roste mytí svépomocí. Naopak s rostoucí cenou vozu klesá počet těch, kteří si myjí auto sami. Jak ukazuje graf, pro samotný výběr myčky je nejdůležitější vlastní předchozí zkušenost a výhodnost ceny je až na třetím místě. Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu, které jsou zjišťovány na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 549 lidí ve věku 12–69 let.