Facebook: konkurovat televizím nechceme

sobota, 10. září 2011, 05:00 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Výkonná ředitelka Facebooku Joanna Shields říká, že Facebook nemá ambice konkurovat TV stanicím.

Zatímco Google nedávno oznámil, že v Evropě v příštím roce spustí svoji službu Google TV, sociální síť Facebook údajně takové ambice zatím nemá. Jak na konferenci IBC v Amsterdamu řekla výkonná ředitelka Facebooku pro oblast EMEA Joanna Shields, Facebook usiluje spíše o to televizní producenty podporovat než jim konkurovat. Nabídnout chce k tomu svých 750 mil. uživatelů.

Výkonná ředitelka ale očekává, že televizní sledovanost se v následujících letech zcela propojí se sociálními sítěmi. Facebook bude podle jejího mínění televizní sledovanost podporovat a TV producenty doplňovat, než že by na jejich obsahu kanibalizoval. “Nesnažíme se vytvářet obsah a ani to nemáme v plánu, takže pro vysílatele nikdy nebudeme hrozbou,” uvedla.

Zájem Facebooku spočívá podle jejích slov ve způsobech, jakým distribuci obsahu vysílatelů dale rozšiřovat a také, jak jim pomoci na obsahu vydělávat, upřesnila. Mířila tím zejména na využití platebního systému Facebook Credit. V této souvislosti zmínila, že už jej využila produkční společnost Endemol pro formát německé verze reality show Big Brother. Mělo se to odrazit v 10% navýšení počtu hlasujících.

Facebook údajně plánuje tento model rozšiřovat i do dalších zemí. Brzy si jej vyzkouší britský kanál Channel 5 pro stejný programový formát. Facebook už v současnosti spolupracuje s BBC a s filmovými studii Warner Bross, které právě platebního systému Facebook Credit využívají.

Konkurenční Google na konci srpna oznámil, že spustí začátkem příštího roku v Evropě svou televizní službu Google TV, kterou začal loni v říjnu nabízet v USA. Google TV umožňuje uživatelům kombinovat na televizní obrazovce sledování televize se surfováním po internetu a využíváním internetových služeb. Reakce na Google TV jsou však smíšené. Velká část televizního průmyslu se na službu Google TV dívá s podezřením. Viní ji z toho, že připravuje televizní společnosti o část reklamních příjmů, aniž by se podílela na nákladech na tvorbu programu.

-mav-