Odhad: Polovina z objemu po ČT z trhu zmizela

čtvrtek, 07. června 2012, 10:47 TV MediaGuru

Polovina z objemu komerčních investic, o které letos přišla ČT po legislativních změnách, se do médií nevrátila.

Předpoklad, že po výrazném legislativním omezení komerční komunikace na České televizi (ukončení vysílání spotové reklamy a teleshoppingu na ČT1 a ČT24), přinese ostatním komerčním televizím a dalším mediatypům dodatečné investice, se naplnil jen částečně. Jak na čtvrteční konferenci Digimedia uvedli zástupci českých televizních stanic, zhruba polovina z ročního reklamního objemu ČT nebyla do reklamy vůbec investována. Zadavatelé se většinou rozhodli peníze ušetřit.

„Zatím se ukončení vysílání reklamy na ČT projevilo na trhu méně, než se čekalo. Klienti si peníze nechali v rezervě nebo převedli do profitu,“ uvedl generální ředitel Primy Marek Singer. Dodal, že teprve po podzimních kampaních bude možné přesněji vyhodnotit efekt rozdělení rozpočtu, který se uvolnil po ukončení reklamy na ČT.   

„Z analýz, které jsme si podrobně dělali u jednotlivých klientů, abychom zjistili, kam své investice směřovali, vyplynulo, že více než polovinu peněz klienti neinvestovali,“ uvedl obchodní ředitel TV Nova Jan Vlček.

Také Ivan Hyžák z mediazastupitelství Media Master, zastupující vedle ČT i TV Barrandov, zmínil, že nárůst investic u barrandovské televize souvisí spíše s jejím zvyšováním podílu na sledovanosti než s efektem přerozdělení uvolněných investic po ČT. Obchodní ředitel TV Barrandov Marek Klain jeho slova potvrdil a dodal, že jednoznačným vítězem letošního roku jsou menší stanice, které klienti více využívají.

Tomáš Bičík z výzkumné agentury Mediaresearch uzavřel diskusi konstatováním, že televize mohou být rády za podíl, který se jim na celkových výdajích daří držet na rozdíl od jiných mediatypů. "Nepřekvapuje mě, že to tak dopadlo, že se polovina rozpočtů z nadlinkové komunikace ztratila," uvedl.

-mav-