Bilance Prima Zoom za první týden: 4% podíl

sobota, 09. února 2013, 11:36 TV MediaGuru

Prima Zoom se za prvních sedm dní vysílání stala druhou nejsilnější stanicí skupiny Prima. Takto rychlý nástup zatím neměl žádný z nových kanálů.

Nový kanál Prima Zoom, který skupina Prima odstartovala v pátek 1. února ve 20:00, dosáhl za první týden svého vysílání průměrného podílu na úrovni 4 % - ve skupině D15+ představoval jeho podíl 3,9 %, v mladší skupině 15-54 byl o něco úspěšnější, když si připsal 4,4 %. Celodenní podíl z prvního dne vysílání (tj. z pátku 1.2.) není ale reprezentativní, protože kanál nevysílal po celý den.

Z průběhu prvních dnů je patrné, že Zoom měl nejvyšší nástup zkraje svého vysílání – v prime-time byl nejsilnější hned první večer, kdy dosáhl 5% podílu. Po víkendu se podíl televize začal snižovat a od poloviny týdne se ustálil na cca 3,7 % v celodenním vysílání a necelých 3 % v prime-time.

Vývoj podílu Prima Zoom 1.-8.2. 2013 v %, D15+

Za první týden vysílání se Prima Zoom stala osmou nejsledovanější stanicí (D15+), lepší výsledek ve skupině 15-54 ji vynesl dokonce na pozici šesté nejsledovanější stanice. Zatím je ale předčasné uvádět, komu nový kanál ubírá nejvíce diváků. Srovnání s předcházejícím týdnem (resp. s obdobím sedmi předcházejících dní od 25.1. do 1.2.) je pouze orientační: ukazuje na snížení podílu u ČT1 a ČT24, což ale zejména u druhého jmenovaného souvisí s nadprůměrným výsledkem z předešlého týdne v souvislosti s vysíláním výsledků prezidentských voleb. Vyšší podíl u sportovního ČT Sport je zase způsoben víkendovým přenosem tenisového Davis Cupu. V prvním týdnu se vysílání Prima Zoom nedotklo hlavního kanálu skupiny Prima – Prima family, ani ženského Prima Love, k mírnému snížení zejména ve skupině 15-54 došlo u Prima Cool. V širší skupině 15+ se nástup Prima Zoom příliš nedotkl ani kanálů skupiny Nova, ve skupině 15-54 se sice podíl Novy snížil o 1 procentní bod, ten ale kompenzoval příchod nového kanálu Smíchov, který se za první týden měření dostal v mladší skupině k necelému 1 %. O půl procentního bodu se snížil podíl TV Barrandov a Atmedia, což u Atmedia může souviset s přerušeným vysíláním TV Pětka, kterou společnost na reklamním trhu zastupuje.

Pořadí TV podle podílu v % 1.-8.2. 2013, srovnání s 25.1.-1.2. 2013, 15+/15-54

Zdroj: ATO-Mediaresearch

-mav-

Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.