DPP a ROPID začínají komunikovat jednotně

čtvrtek, 16. května 2013, 06:02 Reklama MediaGuru

Dopravní podnik hl. m. Prahy a ROPID začínají s veřejností komunikovat společně. Prvním počinem je jednotná grafika a kampaň „Kde jinde“.

Dopravní podnik hl. m. Prahy a ROPID začínají spolupracovat v oblasti komunikace s veřejností. Doposud obě organizace komunikovaly odděleně. Díky spojení ušetří zhruba jeden milion korun ročně.

Organizace se shodly na jednotné grafice všech informačních materiálů a na komunikační kampani s názvem „Kde jinde“.

„Nový jednotný styl získají všechny informační materiály pro cestující od informací o výlukách i trvalých změnách přes tarify, obecné informační brožur až po mapy a schémata vedení linek,“ vysvětluje Pavel Procházka, pověřený ředitel ROPID.

Piktogramy

Kliknutím zvětšíte

Podoba letáků

Grafický styl vytvořilo a navrhlo studio Dcode Creative, které bylo vybráno v poptávkovém řízení. Jeho vytvoření stálo ROPID a Dopravní podnik částku 900 tisíc korun.

Uvedení nového grafického stylu podpoří imageová kampaň „Kde jinde“, která má rovněž za úkol ukazovat výhody cestování MHD oproti jízdě osobním automobilem. Kampaň startuje ve čtvrtek 16. května a využívá prostoru veřejných dopravních prostředků a zastávek.

Milan Křístek, generální ředitel Dopravního podniku, koncept kampaně vysvětluje: „Chceme veřejnosti ukázat výhody cestování MHD, které často už ani nevnímáme. Plakáty lidem ukážou, že si na některé věci najdeme čas opravdu jen během těch pár desítek minut cestou v tramvaji nebo metru – oblíbenou knížku, noviny, osobní i pracovní e-maily nebo třeba učení se cizích jazyků. To za volantem opravdu nezvládnete.“ Jednotlivé vizuály jsou doplněny texty, jejichž součásti jsou například úryvky z knihy Účastníci zájezdu Michala Viewegha nebo text písně Šrouby a matice hudební skupiny Mandrage.

Aktuální kampaň je prvním krokem dlouhodobé komunikační koncepce. V následujících měsících vznikne pokračování, ve kterém obě organizace připomenou kvality pražské MHD oproti zahraničí.

Kampaň bude dále podpořena eventy. Zavedené akce, jako je Noc kostelů (23. května), Muzejní noc (8. června) a speciální Kinobus (od 15. června do 7. září) doplní novinky jako vagony pro nezadané, soutěže o nejlepší milostné dopisy či pravidelné odpolední koncerty hudebních skupin ve stanicích metra, které by se v nejbližší době měly začít konat na týdenní bázi.

Náklady na přípravu kampaně čítají 600 tisíc korun, kreativní koncept vznikl in-house.

-kch-