PIAF: České agentury získaly patnáct cen

středa, 27. května 2015, 18:59 Reklama MediaGuru

Mezinárodní festival PIAF rozdal celkem 49 cen, Grand Prix opět udělena nebyla.

Mezinárodní festival reklamy PIAF vyhlásil ve středu 27. května vítěze. Porota složená z předních světových kreativců a marketérů přidělila celkem 49 cen agenturám z deseti zemí od Kolumbie po Spojené arabské emiráty. Uděleno bylo 12 zlatých cen, 12 stříbrných a 25 bronzových, Grand Prix vyhlášena nebyla stejně jako v loňském roce.

Česká republika bodovala celkem patnáctkrát, čímž se stala nejúspěšnější zemí festivalu; získala tři zlaté ceny, tři stříbrné a devět bronzových. Nejvíce ocenění putovalo do skupiny Ogilvy & Mather (6), po dvou cenách si odnesly agentury Scholz & Friends, Leo Burnett a WMC, po jedné ceně získala agentura Kaspen/Jung von Matt, Triad a Zaraguza. „Je to velmi povzbudivý výsledek pro českou komerční komunikaci. Nejde jen o ceny, ale na konferenci jsme viděli řadu prací, kterými se tuzemské nezávislé agentury prosadily i u velkých společností v zahraničí,“ říká Marek Hlavica, ředitel PIAF.

V kategorii Brilliant Execution získaly české agentury rovnou dvě zlata. Jedno z nich si vysloužila agentura Scholz & Friends za svou kampaň Silver Arrows pro festival Goodwood. Ta byla oceněna také bronzem v kategorii Creative Branding. 

SilverArrowProject

Další zlato této kategorie putovalo do české agentury Zaraguza za kampaň Heineken City Symphony.

Třetí české zlato si odnáší agentury Geometry Global a OgilvyOne v kategorii Creative sales & sales support za aktivační kampaň pro Intersport. Kampaň bodovala také stříbrem v kategorii Audience Engagement a bronzem v kategorii The Principle of Game.

Zlatem v kategorii Storytelling byla oceněna gotická reklama pro hobby market Hornbach z dílny německé reklamní agentury Heimat.

V kategorii Audience Engagement bodovala kampaň whiskey Laphroaig od britské agentury White Label.

V kategorii Creating the Media byly uděleny dvě zlaté ceny. První z nich putovala do maďarské agentury Young & Rubicam za kampaň Znovuzrozené sochy, kterou vytvořila pro LEGO.

Druhé bylo uděleno ruské agentuře Instinct za kampaň The Love Cinema, kterou připravila pro IKEA.

Přehled výsledků PIAF 2015

kategorie

ocenění

kampaň

agentura

client

země

Audience engagement zlato Opinions Welcome White Label UK Laphroaig Velká Británie
Audience engagement stříbro Driving Change Memac Ogilvy KAFA UAE
Audience engagement stříbro The ad that ran Geometry Global & OgilvyOne Prague Intersport ČR
Audience engagement stříbro The Love Cinema Instinct IKEA Rusko
Audience engagement stříbro Urban Escape Plan Heimat Werbeagentur GmbH Google Germany Německo
Audience engagement bronz #ThroughMyEyes Ogilvy & Mather Nadace Leontinka ČR
Audience engagement bronz LGBT Avatars Geometry Global and Ogilvy & Mather Prague Pride ČR
Best Beer Ad stříbro #WeWantGold: The Home Ice (Made of Pilsner) Triad Advertising Pilsner Urquell ČR
Brilliant execution zlato Heineken City Symphony Zaraguza Heineken ČR
Brilliant execution zlato Silver Arrows Scholz & Friends Goodwood, festival of speed ČR
Brilliant execution stříbro Flowering Tea Bags serviceplan group GmbH & Co. KG samova Německo
Brilliant execution bronz Goth Girl Heimat Werbeagentur GmbH Hornbach Německo
Brilliant execution bronz It's a Big World, Go Run It 180 Amsterdam Asics Nizozemí
Brilliant execution bronz Nico Heimat Werbeagentur GmbH Swisscom (Schweiz) Německo
Brilliant execution bronz Welcome to the Future of Play 180 Amsterdam Sony CEE Nizozemí
Creating the media zlato The Love Cinema Instinct IKEA Rusko
Creating the media zlato Reborn Statues Young & Rubicam Budapest LEGO store Budapest Maďarsko
Creating the media bronz Driving Change Memac Ogilvy KAFA UAE
Creative branding zlato Under the Influence 180 Amsterdam Moyee Coffee Nizozemí
Creative design zlato Flowering Tea Bags serviceplan group GmbH & Co. KG samova Německo
Creative branding stříbro Urban Escape Plan Heimat Werbeagentur GmbH Google Germany Německo
Creative branding stříbro Kvartirovedenie Instinct IKEA Rusko
Creative branding bronz Goth Girl Heimat Werbeagentur GmbH Hornbach Německo
Creative branding bronz Silver Arrows Project Scholz & Friends Goodwood, festival of speed ČR
Creative design bronz Brewtherhood Pack Isobar Budapest Brewdog Beer Maďarsko
Creative design bronz Lybar Promiss OgilvyOne Prague OBRA, s. r. o. ČR
Creative sales & sales support zlato The ad that ran Geometry Global & OgilvyOne Prague Intersport ČR
Creative sales & sales support bronz Future Fries: Taste the Future Volt AB Sibylla Švédsko
Creative use of technologies bronz Grandparents Frame Impact BBDO Dubai Johnson & Johnson UAE
Creative use of technologies bronz Watch Out! – the mobile initiative to keep kids safe in traffic. serviceplan group gmbh & co. kg O2 Telefonica Germany Německo
Creative use of traditional advertising formats zlato Rainy invite MK Norway MK Norway Norsko
Creative use of traditional advertising formats stříbro Mizející příběhy/Disappearing Stories, Directmail Lion Communications - divize Leo Burnett Post Bellum ČR
Creative use of traditional advertising formats bronz Mizející příběhy/Disappearing Stories, Poster Lion Communications - divize Leo Burnett Post Bellum ČR
Flash impact bronz Instagram Provocation BBDO Russia Group Mobile TeleSystems (MTS) Rusko
Flash impact bronz Choosing the right mattress takes time Kaspen/Jung von Matt IKEA ČR
Flash impact bronz Alps by electrobike WMC Praha Pražská energetika ČR
Flash impact bronz Vesuvius by electrobike WMC Praha Pražská energetika ČR
Media engagement stříbro Driving Change Memac Ogilvy KAFA UAE
Media engagement bronz The BMW Driftmob Interone BBDO BMW AG Německo
State and public institutions zlato You are my son LOWE/SSP3 Ministry of Defense Kolumbie
Storytelling zlato Goth Girl Heimat Werbeagentur GmbH Hornbach Baumarkt AG Německo
Storytelling stříbro Lebeau Impact BBDO Dubai Commercial Insurance UAE
Storytelling stříbro General Eisenhower Voskhod Innovative Insurance Solutions Rusko
Storytelling bronz Timmy Impact BBDO Dubai Commercial Insurance UAE
Storytelling bronz You are my son LOWE/SSP3 Ministry of Defense Kolumbie
Storytelling bronz Stop Donating to the Homeless Pitch Weingart Center USA
Storytelling bronz Elizabeth II Voskhod Innovative Insurance Solutions Rusko
The Principle of Game zlato The Game Report serviceplan group gmbh & co. kg Bytro Labs GmB Německo
The Principle of Game bronz The ad that ran Geometry Global & OgilvyOne Prague Intersport ČR

-kch-