Newsweek získal Anýže, Šafaříkovou a Lysoňka

středa, 10. června 2015, 14:49 Tisk MediaGuru

Tuzemská edice magazínu Newsweek zahájila přípravy a získala první redaktory.

Chystaná česká verze amerického magazínu Newsweek už zahájila přípravy na své premiérové listopadové uvedení. Vydavatel magazínu, společnost MediaRey SE, která je zároveň vydavatelem magazínu Forbes, buduje redakční prostor pro nový titul naproti redakčnímu zázemí byznysového měsíčníku. Obě redakce ale budou oddělené a nebudou sdílet jednotný newsroom.

Šéfredaktor české verze Newsweeku Jiří Nádoba pracuje po návštěvě amerického vydavatelství na koncepci české verze. Ta má v Česku zahájit jako čtrnáctideník, přestože titul je původně týdeníkem. Pozdější přechod na týdeník ale Newsweek Česko nevylučuje. Pro spolupráci na české verzi se už podařilo získat první novináře. „Můžu potvrdit příchod Daniela Anýže, Kateřiny Šafaříkové a Tomáše Lysoňka,“ řekl MediaGuru.cz Jiří Nádoba (na obrázku vpravo, vlevo šéfredaktor amerického Newsweeku Jim Impoco). Celý redakční tým by měl mít asi desítku interních novinářů.

Daniel Anýž je v současnosti komentátorem Hospodářských novin, dlouhodobě se zaměřuje na zahraniční tematiku. To platí i pro Kateřinu Šafaříkovou, která nedávno oznámila odchod z Lidových novin. Tomáš Lysoněk je dlouhodobě spojen s deníkem MF Dnes, v současnosti je editorem titulní strany deníku. „Myslím si, že už výběr těchto lidí naznačuje, jakým směrem se chce Newsweek v Česku vydat,“ říká ke konceptu Nádoba.

Česká verze Newsweeku má tak podstatně akcentovat zahraniční rozměr a dění ve společnosti vykládat perspektivou zahraničního pohledu. „Chtěli bychom nabídnout pohled na Českou republiku jakoby z helikoptéry,“ přibližuje Nádoba. Vydavatel chce využít síly značky Newseeek a rozvíjet její atributy i v Česku. Stavět chce tak na serióznosti, žurnalistické tradici a světovosti.

Z původní americké předlohy převezme česká verze Newsweeku zhruba 30 % obsahu, zbytek bude připravován lokálně. Právě silné zahraniční reportáže, kterými Newsweek disponuje, mají být jednou z dalších obsahových odlišností české edice. „Málokdo tady může nabídnout podrobnou reportáž ze Sýrie nebo Iráku,“ uvádí Jiří Nádoba s odkazem na možnosti, které zahraniční edice Newsweeku nabízí lokální redakci.

Třetím obsahovým pilířem mají být zkušenosti, které si šéf redakce přináší z Forbesu. „Optimistický tón a pozitivní zkušenosti přeneseme i do Newsweeku. Nechceme dělat tragický časopis. Zároveň jsme si ověřili, že s velkým zájmem se setkávají příběhy inspirativních lidí, proto je budeme chtít mít i v Newsweeku,“ popisuje.

Český Newsweek má zájem oslovit svým pojetím i mladé čtenáře, kterým chce podle Nádoby nabídnout jiný pohled na svět, než který přináší většina českých médií. Věnovat se bude i civilizačním tématům. Svůj prostor budou mít v časopise také velké fotografie, názory či infografiky. „Newsweek má být zajímavým, pěkným časopisem, který čtenáře navnadí už při pouhém listování,“ uvádí šéfredaktor českého Newseeku. Titul navíc může těžit i z toho, že na rozdíl od jiných zpravodajských a společenských časopisů není vlastněn žádným tuzemským oligarchou.

První vydání českého Newsweeku vyjde na začátku listopadu 2015. Titul bude vycházet v rozsahu cca 70 stran, prodejní cena zatím nebyla stanovena. Česká verze magazínu Newsweek bude devátou mezinárodní edicí. Dosud kromě původní americké verze vychází v Japonsku, Jižní Koreji, Latinské Americe, Černé Hoře, Polsku, Srbsku, Velké Británii a na Středním Východě. Licenci pro Česko získala od IBT Media společnost Business Consulting & Media, titul bude v Česku vydávat její dceřiná firma MediaRey SE.

-mav-