Marketing & Media mění po dvanácti letech koncept

pondělí, 07. září 2015, 10:06 Tisk MediaGuru

Nové logo, nový design, nové členění obsahu přináší aktuální vydání týdeníku Marketing & Media.

Oborový týdeník Marketing & Media mediální společnosti Economia mění po dvanácti letech svůj koncept. Zároveň dochází ke změně loga, členění i layoutu. Týdeník sice přešel před sedmi lety drobnými úpravami, od 7. září 2015 ale dochází k významnější změně týdeníku. Naposledy zásadněji měnil koncept od 1.1. 2003.

„Časopis se více než dříve zaměří na vlastní agendu. Kromě informací o dění v jednotlivých segmentech trhu bude přinášet i obsáhlejší analýzy a témata, oživí se názorové rubriky, více prostoru dostanou také odborníci z trhu,“ představil změnu konceptu ředitel redakcí mediálního domu Economia Vladimír Piskáček. Obsahově se týdeník rozšiřuje i do témat, kterým se dosud tolik nevěnoval (design, sales).

Oproti stávající podobě se v novém Marketing & Media snižuje počet stran věnovaným informacím z uplynulého týdne, redakce místo toho zavádí výběr top deseti událostí, které považuje za důležité. Větší prostor dostávají komentáře a názory, nově se zavádí rubrika Téma čísla – aktuálně věnovaná např. společnosti GZ Media. Následují rubriky Agenda (věnující se tématům týdne), Rozhovor, Případová studie, Data či Hodnocení reklamy, které prochází změnou. Ruší se rubriky marketing, agentury a média.

V nové podobě pracuje Marketing & Media jinak i s titulní stranou. Připravených má pět variant titulní strany – hlavní osobnost rozhovoru, infografika, mozaika z různých událostí, hlavní zpravodajská událost či detail, který obtéká text. Nový design týdeníku připravil art director HN Jan Vyhnánek.

„Denní agendu nabídne web, časopis přinese delší formáty – rozhovory či reportáže, tedy útvary, které nejsou na webu zcela vhodné. Nechceme opakovat to, co už proteklo webem, chceme nabízet jinou agendu,“ popsal změny šéfredaktor Filip Rožánek. Dodal, že po změně tištěného týdeníku přijde i změna webu. V novém by se internetová verze měla objevit v průběhu podzimu.

Redakční tým zůstává nezměněný, rozšíří se pouze o nově příchozího webeditora. Cílem je zároveň více zapojit redakci M&M do newsroomu Economie. Na obsahu týdeníku se tak budou více podílet i redaktoři HN a obráceně. Podle ředitele redakcí Economie se připravuje tvrdší zpoplatnění webu Hospodářských novin, což se dotkne i oborového týdeníku. „Konkrétně bez předplatného nepůjde koupit některé články včetně M&M,“ upřesnil.

Cílem nové podoby M&M je přilákat nové předplatitele, do budoucna se zvažuje zavedení jednotného online předplatného pro všechny tituly Economie.

Nová podoba týdeníku Marketing & Media
Nová podoba týdeníku Marketing & Media

-mav-