Hudební festivaly jsou příležitostí i pro módu

sobota, 17. června 2017, 07:00 Marketing MediaGuru

Nejen nápojové značky, ale i móda vidí v hudebních festivalech příležitost pro aktivaci.

Víkendem v polovině června začíná sezóna letních hudebních festivalů, a to symbolicky festivalem s příznačným názvem Votvírák. Po něm následuje dlouhá řada dalších – od United Islands of Prague, přes Rock for People, Mighty Sounds, Colours of Ostrava po Brutal Assault a Hip Hop Kemp. Letní hudební festivaly jsou již dlouhodobě příležitostí pro nápojové značky, ať už alkoholické, nebo nealkoholické. Potenciál v ní však nově vidí i móda, čehož je příkladem ZOOT.cz, H&M či Baťa.

Co festival, to jedno pivo

Pivní značky mají pole hudebních festivalů přísně rozděleno. V souladu s právem na exkluzivitu je na každém festivalu vždy přítomna jen jedna z nich. Votvírák a Rock for People patří již tradičně Staropramenu, který sezónu otevře s novým typem rychlovýčepů. Klíčové je pro smíchovskou značku kvalita načepovaného studeného piva z tanku a obsluha. „Na Rock for People přijede určitě náš sládek Honza Špaček, aby si popovídal s návštěvníky u piva v naší Hospodě, a také finišujeme program ShowTimeParty,“ prozradil Jan Vošta, event manager společnosti Pivovary Staropramen.

Na Benátské! se bude zase čepovat Gambrinus, na Mighty Sounds a Hip Hop Kempu Budějovický Budvar. V Ostravě si budou návštěvníci Colours of Ostrava moci dát pro změnu Radegast. „Naše partnerství vyplývá z úzkého propojení s regionem severní Moravy, kde je pivovar Radegast doma a místní lidé jsou na něj patřičně hrdí,“ vysvětlila tisková mluvčí společnosti Plzeňský Prazdroj Jitka Němečková. Radegast se letos nově objeví také na Brutal Assault, s nímž se doposud spojovalo budějovické pivo. „Odlišný typ hudebních fanoušků, tvrdší a říznější hudba na festivalech Brutal Assault či Masters of Rock, dobře charakterizuje chuťový profil piva Radegast - správně hořké pivo pro pravé chlapy,“ dodala Němečková. Důraz bude značka klást zejména na správně načepované pivo, součástí bude i mystery shopping a škola čepování.

radegast-den-2016
Radegast se spojuje s Colours of Ostrava.

Další změnou představuje pivní festivalové partnerství s pražskými akcemi United Islands of Prague a Metronome. Zatímco loni se s nimi spojoval Staropramen, letos to jsou Krušovice, které svou přítomnost na festivalech propojuje například s výročím 25 let humanitární organizace Člověk v tísni nebo soutěží o roční pivní rentu. Na United Islands of Prague bude na Rohanském ostrově čepovat přispěvovatelům Člověka v tísni pivo 1+1 pivo zdarma. „Půjde o krušovický Ležák za studena chmelený, pivo s charakterem, které jsme uvařili pro lidi s charakterem. Předpokládáme, že přispěvovatelům Člověka v tísni rozdáme kolem tisícovky piv,“ konstatoval manažer značky Jiří Coufal.

Na druhém ročníku Metronome Festivalu bude k dispozici provizorní Šalanda, fotokoutek i Královská relax zóna. Probíhat budou soutěže o merchandising, pivní rentu na celý rok či o pivo zdarma přímo na místě až pro tisícovku účastníků.

Prostor pro alkoholické i nealkoholické nápoje

Kromě piv se s hudebními festivaly rád spojuje i tvrdý alkohol. Whisky Jack Daniel’s bude přítomna na Rock for People, Colours of Ostrava a Hrady.cz, Jameson na United Islands of Prague a Mighty Sounds. Jägermeister se už klasicky spojuje s metalovým Brutal Assault. Rum Captain Morgan s ostravskou akcí, zatímco Havana Club s pražskými ostrovy. Z vodek se s hudbou spojuje Hanácká vodka (Benátská!), Nicolaus (Mighty Sounds), Trojka (Hip Hop Kemp) či Oryo (Brutal Assault).

Poprvé se s festivaly spojí letos Becherovka, která se svou novou Becher zónou navštíví Metronome festival, Colours of Ostrava a České hrady. Na tvorbě zóny se podílel architekt Vítězslav Danda z pražského studia Edit!, jenž se inspiroval lázeňskou kolonádou, a streetartový výtvarník Michal Škapa, který si zase pohrál s kryptogramem Becherovky. Pod gastro konceptem je podepsán Daniel Gonzalez.

becher-zona
Becherovka se vydala na festivaly se svou Becher zónou.

Z nealkoholických nápojů z hudebních festivalů těží především energetické a kolové značky. Pro Pepsi představují festivaly Mighty Sounds a Hip Hop Kemp zastávky na její letní roadshow Pepsi Souboj chutí. „Díky ní si mohou lidé vyzkoušet slepý test dvou nejprodávanějších značek kolových nápojů na světě a sami, jen podle své chuti, se rozhodnout, který jim chutná nejvíce,“ popsal Michal Šlechta, manažer značky Pepsi v ČR.

Pepsi_viz
Pepsi propojí svou festivalovou aktivací s roadswho Souboj chutí

Kofola se na vybraných festivalech, na Votvíráku, Rock for People, United Islands of Prague či Colours of Ostrava, zase snaží přinášet zábavu. „Je pro nás důležité nejen zákazníkovi doručit určité poselství, ale zároveň ho i pobavit, udržet jeho pozornost a zapojit do aktivit s naší značkou. Chceme, aby se lidé s Kofolou bavili, hráli si a radovali se ze života,“ řekla za značku Nikola Doležalová s tím, že letos si návštěvníci mohou třeba zasoutěžit v čepování Kofoly.

Kromě kolové značky se z portfolia společnosti Kofola v Ostravě objeví také značka Ugo i se svým cateringem. Na Votvíráku bude přítomen energetický nápoj Semtex, cílící na fanoušky energické hudby do 35 let. Konkurenční Red Bull se spojí s Brutal Assault, Monster z portfolia společnosti Coca-Cola s Mighty Sounds a letošní kávovo-citrusová novinka Mazagrande od Tchiba se představí na United Islands of Prague.

Místo pro módu

Na hudební festivaly se však coby partneři čím dál více dostávají i partneři mimo nápojový sektor. Do dění Votvíráku se zapojí e-shop ZOOT.cz, na Colours of Ostrava se připravuje módní řetězec H&M, který kromě relaxační zóny H&M Block nabídne na místě reaktivní světelnou instalaci a rozšířené upcyklační workshopy. „Ti, co v H&M Blocku byli loni, možná u sebe stále nosí designový šperk, který si vyrobili na našem Recycle workshopu. Podobných aktivit spojených se smysluplným využitím plastového odpadu a neužívaných věcí, máme letos připravených ještě víc,“ uvedl Radim Pelánek, marketingový manažer H&M. Letos se budou workshopy tematicky týkat páskových kazet.

bata_coloursostrava
Značka Baťa připravila s Milanem Caisem z Tata Bojs speciální festivalovou kolekci.

Nově se s hudbou spojuje také značka Baťa, která ve spolupráci s výtvarníkem a členem kapely Tata Bojs Milanem Caisem vytvořila pro Colours of Ostrava limitovanou kolekci speciálních „festivalových“ bot. K dostání jsou od 8. června ve vybraných prodejnách Baťa, na www.bata.cz, zakoupit si je budou moci i návštěvníci přímo na místě v Dolních Vítkovicích. Ti, kteří v botách na festival vyrazí, budou moci po předložení vstupenky a kartičky, kterou získají při koupi bot, projít speciálním VIP Baťa vchodem bez čekání.

-stk-