Snapchat umožní sdílet odkazy na webové stránky

neděle, 09. července 2017, 07:00 Internet & Mobil MediaGuru

Chatovací aplikace se přibližuje dalším sociálním sítím, mj. možností připojit ke snapům odkaz.

Značky, mediální domy i běžní uživatelé mohou nyní přes Snapchat šířit odkazy na webové stránky. Možností přesměrovat "provoz" ze Snapchatu na jiné části kyberprostoru by tak mohla platforma získat v očích zejména prvních dvou uvedených uživatelských skupin výhodu nad konkurenčním Instagramem, připomíná portál AdWeek.com. Ten současně uvádí, že Facebookem vlastněné sociální médium neumožňuje vkládat linky jinam než do sekce "bio". To přitom slouží jen jako rozcestník informací o tom kterém účtu. Výjimku ovšem představují uživatelé s více než deseti tisícovkami fanoušků. Uvedené limity ale pro novou funkci Snapchatu s názvem Paperclip neplatí. Dosavadní praxe přitom v případě Snapchatu připomínala omezení podobná těm uvaleným Instagramem, funkce odkazu byla dostupná jen přísně vybraným uživatelským účtům. Na Snapchatu šlo o ty, jež si na dané platformě zaplatily reklamu a "vylepšily" ji o možnost si posunem obrazovky vpravo "rozkliknout" příslušný odkaz.

Funkce "Svorky" ovšem není jedinou, kterou Snapchat tento týden představil, pro zadavatele a mediální domy je ale potenciálně nejzajímavější. Ostatní novinky naopak "jen" rozšiřují řady různých druhů filtrů, jež mohou uživatelé do svých příspěvků zapojit. Nově lze například virtuálně upravovat svůj hlas i bez toho, aby bylo nutné souběžně používat nějaký druh vizuálního filtru. Dalším obohacení potom představuje funkce úpravy pozadí fotografie podle vzoru a barev dle přání uživatele. Interakci mezi uživateli má dále podnítit update z konce minulého měsíce s názvem Snap Map. Ten jednoduše sleduje polohu snapchatových přátel a upozorňuje jednotlivé uživatele na výskyt jejich kamarádů v okolí. Něco podobného nicméně umožňuje Facebook, když zasílá upozornění na potenciálně zajímavé události v okolí toho kterého člověka.

Právě na stále větší podobnost Snapchatu s ostatními sociálními sítěmí ale upozorňuje v kontextu popsaných novinek redaktorka portálu Mashable.com Karissa Bellová. Jak sdílení a využívání informací o poloze uživatelů, tak sdílení odkazů prý totiž tvoří zásadní součást fungování médií jako Twitter či Facebook. Dosud ale Snapchat podle mínění autorky fungoval jako svým způsobem uzavřená platforma, která sloužila zejména privátní komunikaci dvou osob, nikoliv prezentaci sebe sama včetně názorů a myšlenek určitému publiku.

To u Snapchatu částečně změnila funkce Stories, nicméně už jenom samotný název Snapchat naznačuje, že prioritní je právě instantní komunikace dvou osob. Jak ale uvádí autorka Mashable, nabízí se také otázka, zda Snap, provozovatel Snapchatu, konečně začíná přiznávat, že jde o firmu, jejíž hlavní byznys spočívá v provozu sociálního média. Ještě před několika měsíci totiž firma v souvislosti s uvedením na trh svých "chytrých brýlí" Spectacles tvrdila, že Snap je v prvním řadě společností zaměřenou na záležitosti spjaté s fotoaparáty a videokamerami. I přes více či méně explicitní funkční sbližování s ostatními sociálními sítěmi si ale Snapchat současně hodlá  zachovat kus originality – nedávno totiž firma podepsala velký kontrakt se společnosti Time Warner na dodávku exkluzivního obsahu. I kdyby tedy Snapchat vypadal a fungoval stejně jako konkurence, uživatelé na něm přece jen najdou produkci, kterou jinde zhlédnout nemohou.

-jav-