YouTube zřejmě zdraží reklamu

neděle, 10. prosince 2017, 09:00 Internet & Mobil MediaGuru

Videoportál má zvýšit ceny prémiové inzerce o pětinu. Současně se pochlubil, jaké reklamní klipy letos nejvíce zaujaly.

Zdroj: YouTube

Zdroj: YouTube

Zadavatelé, kteří chtějí na YouTube nakupovat reklamní prostor podle fixní ceny za tisícovku zobrazení, si od ledna připlatí. Uvádí to server BusinessInsider s odkazem na své zdroje obeznámené se situací, sama firma informaci odmítá komentovat. Opatření se týká jak reklamy zobrazované na hlavní stránce serveru YouTube.com, tak přeskočitelných i nepřeskočitelných pre-rollů před samotnými videi. Jak doplňuje BusinessInsider, tento krok reaguje na zvýšenou poptávku ze strany marketérů po „prémiovém" reklamním prostoru, který by velké značky považovaly za bezpečný, tedy zbavený rizika umístění do nevhodného kontextu. V průběhu roku se totiž vyskytlo množství případů, kdy se pre-roll spustil například před videem s propagandou Islámského státu či jiného kontroverzního obsahu. Sama firma na rozptýlení těchto obav zadavatelů již pracuje, což na ni klade zvýšené nároky a přináší i vyšší náklady. Jak připomíná portál Vice, společnost odstranila 150 tisíc nahrávek, zrušila 270 účtů a vypnula možnost přidávat komentáře pod více než 625 tisíc videi, jež přilákaly nevhodné příspěvky se sexuálním podtextem. O tom, že je o „prémiové" služby zájem svědčí skutečnost, že část zadavatelů mezitím v rekordním počtu využívá platformu Google Preferred. Ta umožňuje umístit inzerci jen pod ta nejpopulárnější videa u lukrativní cílové kategorie mezi Američany ve věku 18 až 34 let.

Samotný zájem inzerentů o YouTube však překvapivý není. Podle statistik comScore již na jaře platilo, že ve Spojených státech téměř pětina času stráveného sledováním online videa patřila videoportálu provozovaném společností Alphabet. Největší podíl si pro sebe ukousl Netflix se 40 procenty.

Pro to, aby inzerenti svou reklamou zaujali publikum, ale zdaleka nestačí jen její pouhé vystavení co nejvíce očím. Každý reklamní klip by měl v ideálním případě zaujmout diváky i coby samostatné video. Jako inspirace může všem tvůrcům sloužit žebříček nejsledovanějších reklamních klipů letošního roku, který videoportál YouTube nedávno zveřejnil. Nechybí v něm nejznámější světové značky jako Apple, Adidas, Levi’s či Dior. V součtu tak desítka spotů nasbírala téměř 540 milionů zhlédnutí a 3,6 milionů lajků. Nejúspěšnější ale bylo video propagující servisní služby indické pobočky společnosti Samsung, které mohlo diváky zaujmout hudbou, scenérií a v neposlední řadě sázkou na emoce. 

Současně je ale třeba zmínit skutečnost, že YouTube patří mezi internetové služby cenzurované v jiné miliardové zemi, Číně. Její uživatelé by hypoteticky mohli žebříčkem sledovanosti zahýbat.

Protože se ale blíží konec roku, YouTube bilancuje na všech frontách. Končících dvanáct měsíců shrnuje ve svém tradičním výročním klipu, jenž má zachytit to hlavní, co hýbalo světem videoportálu YouTube. A právě v takovém světě, kde pozornost střídavě poutají záběry fidget spinnerů s memy a prvoplánově chytlavou hudbou, se musejí zadavatelé snažit se svou inzercí prorazit. S tím, že je tato snaha nově vyjde o něco dráž.

-jav-