Zásilkovna spouští doručování mezi fyzickými osobami

úterý, 23. dubna 2019, 17:00 Aktuality, Internet & Mobil MediaGuru

Zásilkovna začíná doručovat zásilky mezi fyzickými osobami. Služba s názvem „Mezi námi“ má být dostupná na všech více než 1 700 výdejních místech firmy v ČR.

Zdroj: Zásilkovna

Zdroj: Zásilkovna

Česká logistická firma Zásilkovna spouští od středy 24. dubna službu pro doručování zásilek mezi fyzickými osobami, zatím v České republice. Vstupuje tak do nového segmentu, protože dosud doručovala jen zásilky internetových obchodů. Název nové služby je „Mezi námi“ a její cena začíná na 65 korunách.

„Lidé už nebudou chodit na poštu, ale do zásilkoven,“ uvádí k novince Simona Kijonková, zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny, s tím, že službu si průběžně testují od roku 2012, jen nebyla vhodná doba k jejímu spuštění. Dostupná je totiž pouze přes mobilní aplikaci (vytvořila ji firma Cleevio). „Podobně jako u dalších služeb jsme mysleli především na to, aby byl celý proces maximálně jednoduchý, pohodlný a levný,“ vysvětluje Ondřej Žák, výkonný ředitel firmy, proč funguje pouze přes aplikaci v chytrém telefonu. V letošním roce chtějí službu spustit také na Slovensku a Maďarsku, na začátku příštího roku pak v celé Evropě.

Zákazník si do telefonu stáhne aplikaci Zásilkovna (funguje jako pro Android tak i iOS) a zadá své registrační údaje (jméno, telefon a e-mail). Tyto údaje zadává pouze jednou, každou další zásilku si aplikace už pamatuje. Při odesílání již konkrétní zásilky vyplní údaje o odesílateli, vybere cílové výdejní místo, zvolí dodatečné služby (například dobírku) a zaplatí platební kartou online. Zásilka je tímto zaevidována v systému, zákazníkovi se zobrazí identifikační heslo zásilky, které následně sdělí obsluze na podacím místě.

Firma bude zásilky doručovat a přijímat na všech více než 1700 výdejních místech ČR. Ještě letos pak chce spustit doručování až do domu. Cena pro doručení zásilky mezi fyzickými osobami začíná na 65 korunách včetně DPH do maximálního rozměru 50 cm u nejdelší strany, součet délky, šířky a výšky zásilky nesmí přesáhnout 120 cm a váhu 4 kg. Pokud si zákazník v aplikaci zvolí dobírku, zaplatí 19 korun včetně DPH. 

Simona Kijonková (zakladatelka a spolumajitelka) a Ondřej Žák (výkonný ředitel) očekávají, že Zásilkovna letos doručí přes novou službu milion zásilek, foto: MediaGuru.

Simona Kijonková (zakladatelka a spolumajitelka) a Ondřej Žák (výkonný ředitel) očekávají, že Zásilkovna letos doručí přes novou službu milion zásilek, foto: MediaGuru.

Každá zásilka má automaticky hodnotu 300 korun, zákazník si případně může za příplatek zvolit hodnotu vyšší. Uvedením ceny se usnadní proces reklamace, při ztrátě mu Zásilkovna jednoduše vyplatí udanou hodnotu bez toho, aniž by zákazník musel předložit doklady o pořizovací ceně zboží a další dokumenty.

Službu budou podle vedení firmy využívat především ženy na mateřské dovolené. Letos mají v plánu přepravit jeden milion zásilek tímto způsobem, což je 6 % z celkového počtu zásilek. V horizontu dvou let by podle Simony Kijonkové rádi dostali až na 25 % z celkového počtu.

Novinku firma plánuje podpořit marketingovou kampaní. První dva týdny ale služba poběží jen v rámci jakési testovací fáze, kdy si ji budou moci vyzkoušet ti, kteří se o ní dozví na základě článků z médií. Až následně od května by měla začít kampaň v onlinu, především na sociálních sítích, ale také v ostatních médiích. Zástupci ale nechtěli být konkrétní, podobně jako ohledně tvůrců kampaně, protože prý jednají s více agenturami.

Zásilkovna je součástí skupiny Packeta, jejíž obrat za rok 2018 byl 790 milionů korun. V meziročním srovnání šlo o 70% nárůst. Počet přepravených zásilek byl 11 milionů. V letošním roce očekává Packeta obrat ve výši 1,3 miliardy korun a 18,5 milionů přepravených zásilek. Skupina také plánuje další expanzi, aktuálně působí v celkem 15 státech, do konce letošního června by chtěli působit ve všech zemích Evropské unie a výhledově se chystají i do Asie.

-zue-